21 Dec 2010

Masak?



Hari nie rajin pulak update blog pagipagi gara2 mak aku yg xmasak lg, sambil tunggu dia masak baik aku layan blog dulu. Perot pun tak buat hal, jangan nakal2 ye perotku, nasib baik xada gastrik kalo tak daun pun aku kebas sbb lapar sangat. Cakap psal bab memasak nie aku pun bukan teror sangat, masak simple2 bole la tapi mesti kt luar sana banyak lg budak pompuan sebaya aku yg xpandai langsung nk masak kecuali goreng telur je. Bak kata org tuatua pompuan belajar tinggi mane pun nanti last2 kt dapur gak tapi aku jenis nk masak kene ada feel. Kalo aku sorang2 je kt umah mesti masak spageti goreng, taknak aku makan megi sbb xada khasiat dgn bole buat otak aku blurr dala sekarang cuti sem, tak g klas lg la blurr. Time cuti macam nie la aku xsuka sbb kna paksa blajar memasak. Time arwah nenek ada, makcik aku selalu lari dr kena paksa masak. So, bila da kwen suami dia nk dia masak jd baru la nk blajar masak. Aku pun dpt perangai yg serupa dgn makcik sendiri. Selalu aku kena warning dgn my mum, dia ckap "nanti bila da kawen kalo suami nk makan masakan hang baru padan muka!". Member2 aku yg kawen awal diorg masak kt suami main cincai je. Aku xnk la macam tu. Member yg ada marka (bf dlm bhasa utara) macam aku nie selalu diorang mengadu bakal ibu mertua nk bkal menantu yg tahu memasak. Kalo xreti nak masak REJECT terus! ada jgak yg kena blajar masak makanan kgemaran bkal suami diorg kt bakal ibu mertua. Naik kecot perut aku dengar. So, mulai sekarang aku pun kene rajin2 praktis memasak baru ok.  


p/s: gatai nk kawen konon, nk masak pun mengong lg..

2 comments:

  1. hahaha..mak iEra pong dok bebel ble la nk reti masak nie..hihih

    ReplyDelete
  2. tp iEra cam base bg alasan da kawen nanti paki org gaji...haahah

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com