26 Dec 2010

Nak Jadi Blogger Kaya?



Lagi 5 hari kita nak sambut tahun baru, wah tak sabar nak tengok bunga api tapi takde kaitan dengan nak jadi kaye. aku tengok sepanjang berblogging nie, takde blogger bincang pasal nak jadi kaye dengan hanya menyimpan duit tapi aku bukan suruh korang gi simpan duit syiling dalam tabung. yela sume sibuk nak cari duit & tambah pendapatan padahal selama kite hidup nie sentiasa ada duit kalo takde duit mustahil bole beli laptop, beli berokben yang lembap P1 ok je aku gune, beli henfon mahal ape2 jela. jadi cara paling senang simpan duit dengan?? 




ASB! aku rasa sume rakyat bumiputra Malaysia ade akaun ASB kan? kalo takde pegi la buat esok ye. kalo ade yang tak penah dengar tak payah jadi warganegara. kerajaan nak kasi duit free kat bumiputra, dijamin halal jadi rugi la kalo takde akaun nie. duit free tiap2 tahun, sape taknak? nie trick yang aku tahu. start simpan dalam RM 50 sebulan. pastu biar duit beranak-pinak bertahun2 pun takpe. jangan sesekali gatal nak gune. cukup untuk setakat ini. membebel panjang2 pun tak guna. aku cakap panjang2 kalo korang taknak ikut pun tak jadi jugak.


p/s: tak sabar tunggu duit asb mak..hehe, bole gi shopping pastu duit yuran daftar sem sape pulak nak bayar? huhu..


3 comments:

  1. oh.
    tahun ni da beranak bnyk mn da akaun tu?

    ReplyDelete
  2. oh.da beribu2 la tu..
    kira da sampai cicit la eh?hehe

    ReplyDelete
  3. Pete: mane ade smpai beribu2..
    kwen pun xlg..mne nk dtg cucu cicit...hehe

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com