10 June 2011

Tetiba Rajin Masak :)





Hye...hye sume
nak tanye satu benda, korang sume pandai masak tak?
tak kisah la masak pape pun
teringat dulu kecik2 suke main masak2 bile dah besar pemalas nak masak.
kene tunggu feeling nak masak tu datang, baru la on
kalo prempuan tak bole masak, kene kutuk & disuruh belajar.
(nanti ade la suara sumbang yang cakap, tak pandai masak siapa nak kawin!)
maklum la bila dah masuk IPT sampai tak ada masa nak belajar masak
untung time cuti sem nie, aku kena tolong mak buat kek
sebab esoknye ada kenduri tahlil
bole belajar sambil tengok buku resepi..hehe

*mase untuk putar..

putar sampai macam nie
pekat berkrim disukai ramai
melimpah dalam acuan, masuk dalam oven & bakar!
nasib baik tak hangit...selamat dari leteran

tadaaa....ok tak?
macam2 wane ade..
kalo nampak sedap tu telan air liur jela ok


jangan pandang muke nie lame2, horror semacam je ;)
orang tua2 pesan perempuan belajar tinggi mana pun nanti ke dapur juga
betol kan? tapi buat mase nie nak masak asam pedas memang tak tahu ler
takpe2 lambat lagi orang nak masuk meminang
ok la nak gi guling2 dengan bantal dulu
bubye..daaaa


p/s: kalo nak resepi tu ehem2 ok..


5 comments:

Puteri Iqa Izyan said...

haha. perempuan nak tak nak mmg kne blja msk ^_^


iqa pon bru lepas buat kek cokelat dgn agar2 milo. hahaha

pete said...

ok.
ehem.ehemm.
tp xmo resepi.
nak kek yg da siap trus.ada?he

EZAN IDMA said...

sedappppnyeee. pandai ek maskk

Elie Lily said...

lepas ni da boleh kawen ya! ;)

fafa punya said...

Gile rajin!

hehex.

Macam suri rumah sepenuh masa :P

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com