22 November 2011

Berhenti Merokok Sebab Bercinta ?




Dengan rasa geram  aku pun tulis entri ni. Tengah aku makan kueteow dengan gelojoh tibatiba datang satu bau.. Asap rokok ! lari... semerbak ja. Aku memang tak suka lelaki merokok tapi pakwe, ex-boyfren termasuk ayah pun hisap rokok. Sabo jelah ye kak nina. Salah satu sebabnya takut nanti bila mengandung ada effect pulak kat baby dalam perut tu (bila masa pulak aku ni kawin ?) Lelaki selalu mengaku nak berhenti merokok bila umur XX, dah kawin nanti nak berhenti. Tapi spoil sebab ayah sendiri pun macam tu. Ni semua janji janji manis & tak pernah betul. Serius. Ok, aku taknak bermusuh dengan orang merokok, ramai kawan yang merokok. Cuma jangan menipu diri sendiri. Macam mana sekali pun kalau tak dapat mesti resah, gelisah. Hakikatnya kalau dapat lelaki yang merokok, rokok tu jadi kekasih. Bini jatuh nombor dua kot (pity my mother).


Ini cuma drama tiada kaitan dengan yang masih hidup atau pun telah tiada.
Saya seorang penghisap lollypop perisa epal OK ! not smoker.



Sampai bila orang orang ni nak berhenti merokok. Berleter pun masuk kanan keluar kiri tak pun simpan jadi taik telinga kot. Kepada kawan kawan, sedara mara yang hisap rokok, jangan emo dengan aku nanti. Bukan nak kutuk korang dalam blog. Macam mana sekali pun aku still lepak dengan mereka ni. Jangan malu malu jangan segan segan eh. 



5 comments:

Saiazuan said...

actually in my thinkin la kan, ketagih merokok is just a word made by perokok ni, diorng leh je brhenti bila2 masa.. just tak berhenti sebab diorng je tau apa yg best psl merokok tu..

apa yg best psl rokok? i donno..

AnAk dEneSor said...

toi2 cian kt awek2 perokok kn..hihi

ghost writer said...

orang bilang,tak rasa tak tau apa rasa.haha!

Amanina Sofea said...

Saiazuan : I guess so.. maybe diorang sengaja xnk berhenti merokok kot.

syakey said...

tak sedarkan rokok tu membakar duit jaa -____-

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com