27 January 2013

Hari Ahad Yang Bosan





Ahad, kita bertemu lagi. Kehidupan yang sia2 di hari ahad memang memalaskan diri aku. Lebih kurang macam nie la muka aku kat rumah harini. Muka mintak penampaq. Hadoii.. Tapi rambut aku takda macam budak perempuan nie. Oke..tak lawak. Tak payah gelak.


Harini aku buat apa je kat rumah ye?
Rasa-rasanya selalu setiap kali hari ahad mesti rasa sia2 saja.
Bagai melukut ditepi tangga.
Apa yang aku merepek nie. Nonsense mai dah..


Weyh..bosan weyh!
Tak taw nak buat apa..
Baju keja dah gosok, buku log dah tulis, bilik dah kemas
Habis tu dah takda keja nak buat.



Harini takda kawan2 nak ajak aku keluaq.
Kang habis pulak duit syiling dalam tabung tu.
Mereka semua dah lupa dekat aku kot?
Handfon aku langsung tak bunyi harini
Yang ada pon bunyi cerek menjerit kat dapur


Bila kepala otak dah taktau nak tulis apa, jadi macam ini la
Menggedik depan kamera. Nescaya kita akan berjaya dalam kerjaya.
Oke merepak macam baburn.
Hidung dah bau aroma cucur cempedak
Itu saja keja yang aku tau..makan jugak yang aku rajin
Bye.


No comments:

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com