6 Mar 2013

Biasakan Memberi SALAM

Assalammualaikum.


Aku bukanlah baik sangat tapi masih lagi ada kesedaran nak berubah menjadi lebih baik. In Shaa Allah masih dalam proses belajar. Semalam ada orang berjawatan tinggi menegur aku dengan cara baik. Ya, aku boleh menerima teguran tapi dengan cara yang baik tanpa perlu menengking atau marah-marah. Sekarang nie baru aku perasan memberi salam kepada semua orang lebih elok walaupun orang itu tak menjawab salam kita. Berada di kalangan kakitangan kerajaan kena lebih menjaga tatasusila. 


Jadi aku kena ajar diri supaya memberi salam setiap hari. Tak salah bukan. Especially dengan mereka yang lebih tua. Apabila kita tunjukkan hormat pada orang, nescaya diri kita juga akan dihormati. Jadi biasakan diri untuk memberi salam kepada orang dan sampai di kawasan tanah perkuburan pun kita wajib memberi salam kepada ahli-ahli kubur.




8 comments:

  1. Salam itu = do'a :-)
    Dan berpahalah .....

    ReplyDelete
  2. saya kat sek kalo jumpa ngan 10 orang pelajar, 10 kali kena jawab salam :)

    ReplyDelete
  3. Anonymous: Wasalam.. memberi salam dah dpt pahala :)

    ReplyDelete
  4. Nick: Hehe.. salam cikgu ! :)

    Untung dpt anak murid yg baik..

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com