13 June 2013

Bencana Ribut Di Penang





Assalammualaikum.



Petang tadi seluruh Penang mengalami bencana alam paling buruk. Dimana pokok, bumbung bangunan di bawa lari oleh ribut, manakala ombak kuat di pantai. Ya Allah, betapa takutnya tengok puting beliung di kawasan rumah petang tadi. Besarnya kuasanya, pokok tumbang didepan mata di taman dan menghempap 2 buah kereta, bumbung rumah orang habis diterbangkan angin yang kuat. Maka kita dikehendaki berselawat untuk meredakan angin. Adakah ini satu petanda? Apakah yang bakal terjadi nanti. Kejadian petang tadi meragut nyawa orang dan diberitakan bahawa kerang naik di pantai.. Allah maha mengetahui. Semoga dilindungNYA. Aminnn...



Habis remuk kereta Kancil dan Swift tu




Georgetown- Mengikut berita 9 orang cedera, 2 orang meninggal dalam kejadian angin kencang yang melanda 21 kawasan di Pulau Pinang pada pukul 6.45 petang harinie menyebabkan pemancar telekomunikasi di atas Menara Umno di Jalan Macalister jatuh dan menghempap beberapa kenderaan di tepi jalan. Memang satu keajaiban kerana pemancar itu tidak jatuh menghempap masjid yang betul-betul berada di hadapan bangunan umno sebaliknya jatuh ke jalan raya. Ada hikmahnya Pulau Pinang dilanda ribut sehingga mengorbankan nyawa penduduk dan rakyatnya sendiri!



Selamatkah pemandunya? Kejadian di Jalan Macalister


Jalan yang retak.. Subhanallah









*Autopublish 


26 comments:

HaFizaH aYu said...

Nmpk teruk tu nina..smpai retak jalan

hana hadi said...

dasyatnya.. kat rumah hana pun angin kuat.

reenapple said...

Semoga kamu baik2 aje.. :)

Khai♥Rin : anies said...

Tgk kt berita...dahsyat jg ya

Kathy Rbain said...

alamak..mak ayah kathy ada kat bukit jambul,adik kat gelugor,kat sn amacam sis?

Mizz Aiza said...

masya Allah.. semoga kita semua menginsafi diri kita..

khairul hassan said...

naseb baik tak melibatkan kematiian

syafiqakarim said...

sebegitu teruk rupanya.
kuasa Allah. sekelip mata semua jadi.
kunfaya kun.

apa pun,terus titip doa untuk keselamatan semua

||aLeaSaRa|| said...

susah jugak nak cakap kan..sebab ni semua amaran daripada Allah.kadang2 sesuatu bencana diturunkan supaya umat Islam di tempat musibah itu berpatah balik ke ajaran yang sebenar.umat Islam dah semakin renggang akibat pelbagai faktor.semoga sis dan penduduk di penang berhati2 semasa memandu.sepupu husband ada kat sana..dia pun risau huhu...

S.K.A said...

Allahurabbi..hrap smuanya terkwal la..truk jgak tgok 2..mmg ribut puting beliung ke??

AiSyA LiEzA said...

baru tau ttg ni..harap x melarat :')

Nana Liena said...

oh..yg masjid tu alhamdulillah selamat kan..baru baca paper tadi..huhu..hampir2 kena apa yg tmbang dah

Annyss Aleeya said...

ishh. teruk jugak ye ribut kt penang tu. semoga semuanye selamat. aminn.

Amanina Mads said...

Memang bencana buruk fiza.. sampai ada yg meninggal

Amanina Mads said...

Huhuu.. takutnya tgk angin kuat

Amanina Mads said...

Alhamdulillah baik2 saja :)

Amanina Mads said...

Huhu..ye anies

Amanina Mads said...

Kat bukit jambul dan gelugor keadaan oke time tu sis..

Amanina Mads said...

In Shaa Allah akak..

Amanina Mads said...

Allhamdulillah takda di kawasan rumah.

Amanina Mads said...

Ya iqa..kunfaya kun jadilah ia. Aminn..semoga kejadian sebegini tak berulang.

Amanina Mads said...

Ye memang susah nk cakap.. Entah la harap2 org alert dgn amaran dr Allah.
Alhamdulillah takda apa2 yg berlaku lepas bencana tu.

Amanina Mads said...

Entah la mak nampak macam puting beliung sbb angin berpusing ptg tu..huhu

Amanina Mads said...

Huhu.. Semua dalam keadaan baik ;)

Amanina Mads said...

Alhamdulillah masjid selamat.. kesian pemandu lori tu meninggal.

Amanina Mads said...

Huhu..memang teruk awak. Semoga jgn ada bencana macam nie lg. Aminn

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com