26 Jun 2013

Review Filem : Man of Steel





Filem nie lebih gila dari Iron Man 3, dari segi aksinya. Malah, filem ini lebih teruk ketidak logikannya daripada filem Fast and Furious. Ala, filem untuk berhibur, jadi have fun!. Tambah perisa lagi, kemusnahan harta bendanya lebih banyak dari The Avengers dan Transformers! Pendek kata Man of Steel bercerita tentang besi. Kadang-kadang merasakan Man of Steel seperti mengikut jejak The Dark Knight. Mungkin kesemua cerita adiwira begitu kot dan agak malas nak menonton. Cuma ketika scene pertama tu pelik sebab kenapa ada babak orang tengah bersalin nie. Haha.





Mengisahkan seorang budak yang berasal dari planet Krypton yang dihantar oleh ayahnya sendiri ke bumi demi menyelamatkan anaknya Kal-El/Clark Kent. Setelah 33 tahun hidup di bumi, beliau melalui berbagai situasi hidup disamping mencari jawapan atas kewujudannya. Disitulah dia berjumpa dengan seorang wanita Lois Lane. Kemudiannya General Zod mengesan Kal-El dan cuba untuk mendapatkannya semula. Kal-El cuba menyelamatkan bumi dari kemusnahan dan beliau bertekad untuk tidak mempercayai General Zod yang juga telah membunuh ayahnya sendiri.




Henry Cavill sesuai dengan watak tu tapi entah rasa sedih bila tengok kehidupan dia yang menjadi Clark Kent. Seperti hilang arah tuju dan rasa tak patut biarkan ayah angkatnya mati dalam puting beliung lebih kurang macam Spiderman pulak. Custom Russell Crowe macam wow! Dia tak rasa berat ke bila pakai macam tu. Memang hebat bukan. Wataknya sebagai ayah Clark memberi bahan tambahan yang istimewa untuk Man of Steel. 






2 comments:

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com