31 March 2014

Kebakaran Hutan

Assalammualaikum.

Cuaca sekarang ni dah tak menentu. Kalau dulu panas terlampau, sekarang hujan terlampau pulak. So, Alhamdulillah hujan turun untuk minggu ni tapi petang tadi masa lalu kawasan ke arah tol Sg. Nyoir, Butterworth tu dah boleh nampak asap berkepul-kepul. Sehari sebelum tengok kebakaran ni, aku lalu juga jalan tu tapi api dah padam. Kiranya dalam seminggu dah berapa kali ya hutan ni terbakar sebab cuaca panas. 


Tak lama lagi hutan ni pun jadi nasib yang sama macam hutan sepanjang lebuh raya MEX dari Putrajaya ke Jenjarom. Lebih kurang je hutan terbakar disebabkan cuaca bukan kianat. Nasib baik takda rumah orang kecuali orang yang kerja dekat tol tu.




Kesian abang2 bomba :P

1 comment:

Yun Sing said...

Alamak.. Tak tawu pulak pasal ni.. nampak sangat outdated kan :)

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com