20 December 2014

Pemujaan Hantu


Salam Readers..


Seram bulu roma bila dapat whatsapp gambar pemujaan di tandas kilang. Tak sure apa motif operator buat pemujaan pada malam 19 Dis sehari selepas dapat bonus. Aku ingatkan Indon, rupa-rupanya India punya kerja. Innadeyyy!



Barang untuk upacara pemujaan hantu


Mendengar kisah seorang mangsa yang tak sedar dia telah masuk ke tandas yang telah siap dengan barang pemujaan. Bila nak keluar 'benda' itu tarik kaki operator dan berlakunya kes rasuk. Seramm...
Sebenarnya tandas ini sudah berusia 33 tahun. Ye, bangunan lama memang berhantu. Maybe tapaknya adalah hutan.



Dan bahawa sesungguhnya adalah (amat salah) perbuatan beberapa orang daripada manusia menjaga dan melindungi dirinya dengan meminta pertolongan kepada ketua-ketua golongan jin, kerana dengan permintaan itu mereka menjadikan golongan jin bertambah sombong dan jahat:

(Al-Jinn:6) 

Kepercayaan dengan memberi makan kepada hantu peliharaannya ataupun konon-kononnya untuk membayar niat tertentu. 



Kepercayaan khurafat boleh membawa kepada kesan negatif seseorang manusia dan berlaku syirik kepada Allah swt kerana mempercayai sesuatu atau ada kuasa lain daripada Allah Taala.


Sumber :

3 jenis kepercayaan khurafat
Bersahabat dengan jin boleh mengundang Syirik


10 comments:

Cetusan Minda said...

patut lah guna daun sirih . nasib baik kafir ... lantaklah . tapi klu dah kacau org lain , haru lah kan ...

Kathy R'bain said...

Eh... Macam² ye sis..

Mime MF said...

scary sgt aih...pasaipa duk p puja kt tempat keje ni..

Khai♥Rin : anies said...

kalu muslim mmg sy seligi otak dia!!

Papaglamz said...

ni semua khurafat ni...
papaglam singgah dan follow.

www.papaglamz.com

Farrah MF said...

Apsal letak kat situ? seramnyaaa

ros_reeza said...

ish ish..

Yun Sing said...

Seramnya .__.

aswadz said...

next time berjaga2 bila masuk tandas yg ada something yg pelik dlm nyer.

Fiza Rahman said...

Scary lah plak.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com