17 February 2015

Kaki Di Gigit Semut Api


Salam Readers..

Apa nasibku ini, malang tidak berbau. Sudah jatuh terpijak kulit pisang. Apakah ini? Tiada kena mengena sebab jarang makan pisang. Dalam bulan Feb, 2 kali kaki kena gigit dengan serangga. Apa salah kaki aku T______T


Ubat dari Klinik 1 Malaysia.. Singgit je


Minggu lepas kaki kiri kena 'gigit dengan pacat' , minggu ini kena gigit dengan semut api semasa tunggu May pick up di depan ofis. Tak sangka semut tu masuk dalam kasut dan digigitnya buku lali aku. Terpaksa menahan bengkak selama 3 hari sebelum balik Penang. Susah nau nak jumpa klinik di Taiping.


Pi klinik, doktor membebel tapi sebelum tu refer Dr. Shikin. Sempat tanya ubat apa yang sesuai guna untuk surutkan bengkak sampai buku lali pun tak nampak. Nasib baik tak kena inject. Walaupun kecil tapi bisa gigitan tu cepat merebak. Kaki memang dah merah. Alhamdulillah dah surut lepas tampat plaster Neobun :) 



Kaki bengkak digigit semut api. Kejamnya semut
Ini la semut api. Memang berapi perasaanku

6 comments:

Khai♥Rin : anies said...

rajin2 mkn ubat tu kasi cpt sembuh

nOe suhaimi said...

sampai bengkak kena gigit semut api yer...segera sembuh yer

Dunia Zumal said...

Jahatnya semut tu yer Nina...

Farrah MF said...

Dah terjatuh terpijak kulit pisang,...hmmm....eh, ke situ pulak akak ;)
Shiannya, Nina! Jahat semut api tu. Meh babab dia! Hope by this time, Nina dah sembuh sepenuhnya.

Jari Manis said...

hari tu kaki d gigit pacat..skrg semut api pulak...manis sgt nih

aswadz said...

x sangka sampai mcm tu sekali efek kena gigit semut api.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com