5 Mar 2015

Review Novel : Chocolate Mousse VS Cheese Cake

Salam Readers..


Novel Chocolate Mousse VS Cheese Cake | Buku terakhir yang di pinjam dari Akmar sebelum dia tamat bekerja pada 27 Mac ini. Lepas ni agak susah nak pinjam novel dari dia. Huhu.. Agaknya akan jadi drama tak? Suka watak Zhafri tu. 




Sinopsis :

Amnani, anak angkat pada keluarga Hakimi dan dalam masa yang sama simpan perasaan pada abang angkatnya tu. Pada saat Kimi melamar Nani ketika ibu bapa angkatnya mengerjakan umrah, dia rasa gembira dan berharap ianya jadi kenyataan. Tapi bila dia terdengar perbualan Kimi dengan seseorang dia kecewa, sebab Kimi sebenarnya berpura-pura suka pada dia.



Amnani ni cepat panik tapi berani. Dia berkenalan dengan Zhafri masa kemalangan. Sebelum itu, mereka pernah bergaduh di tempat public dan Amnani menghina Zhafri. Bermula dari pertemuan itu, mereka kerap bertemu dan macam-macam peristiwa yang berlaku.


Selepas dibenarkan keluar dari hospital, Zhafri memaksa Nani mengikutnya pulang ke rumah dan terus menyatakan ingin berkahwin dengan Nani. Zhafri selalu bertengkar dengan mamanya yang suka cari calon isteri untuknya. Yelah, umur 30 tahun tapi tak kahwin lagi sehingga dikatakan GAY.


Walaupun puas Nani menolak lamaran tapi akhirnya dia terpaksa menerima kerana memikirkan masa depannya yang tak tentu bila dia dihalau dari rumah Kimi dan tiada tempat berlindung. Sejak berkahwin Nani dan Zhafri ni asyik bergaduh tapi sweet je bila Zhafri buli kerana dia sudah sayang isterinya.


Tanpa disangka Kimi bekerja sebagai engineer di company Zhafri. Selalu kacau Nani dan Zhafri cemburu. Sangka Nani curang dengannya. Rupanya plan Nani kahwin dirancang oleh Zhafri dan Hakimi terpaksa melepaskan buah hatinya kerana hutang company. Zhafri menolong melunaskan hutang. Semuanya kerana Nani pernah hina Zhafri. Akhirnya, suami Cheese Cake juga yang Nani sayang. Memang sweet !


*4.5/5 

1 comment:

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com