1 Mar 2015

Novel Protect The Boss

Salam Readers..


Novel Protect The Boss | Please wanita di luar sana jangan jadi bodyguard. Eh ini kena mengena dengan cerita novel ni yang agak pening time nak mereview. Too complicated sangat. Ini bukan versi cerita Korea Protect The Boss tau. Ini malay version. Nasib baik novel pinjam :)


Novel Protect The Boss


Sinopsis:


Nurafifah Alia Aqilla / Fif - anak yatim yang bekerja dengan Tengku Azman, kerana pernah menyelamatkan lelaki itu dia diteriam bekerja menjadi pembantu dan setiausahanya. Ada hati dengan anak majikannya, Tengku Adam Haizrill. 


Tengku Adam Haizrill / Zrill - Seorang lelaki yang setia akan cintanya terhadap Alia, arwah adik angkatnya sendiri. Dia menyukai Fif kerana seiras dengan Alia.


Tengku Hafifi Hafiz / Fiz - Playboy dan selalu membuli Fif, mereka tak sebulu. Terpaksa berkahwin dengan Fif, perempuan 'brutal' yang sering membuatnya meluat dan benci.


Dalam tak suka, Fiz dikahwin dengan Fif. Merana Zrill keran perempuan pujaan hati dah dikebas abang sendiri. Hubungan Fiz dan Zrill tak baik kerana Fiz menuduh Zrill menjadi punca kematian Alia, adik angkat mereka. Kelama-lamaan, Fiz semakin sayangkan isterinya sehingga bekas teman wanita memfitnah Fif berlaku curang dengan adik ipar sendiri.


Fif yang sarat mengandung di gantung tak bertali oleh Fiz. Selama Fif menghilangkan diri Fiz rasa bersalah dan semakin kurus kerana rindukan isterinya. Sehingga, dia terdengar perbualan bekas gfnya bersama adik angkatnya yang seorang lagi. 


Dalam proses memujuk Fif, mereka tahu Zrill sedang sakit leukimia di hospital tanpa pengetahuan ibu bapa mereka. Fiz mendermakan darahnya dan memaafkan adik sendiri. Zrill tahu cinta abangnya terhadap Fif kuat dan mengambil keputusan berkahwin dengan adik angkatnya iaitu kakak Alia yang dari dulu menaruh hati. THE END.


3.3/5 

7 comments:

  1. hmmmm...
    daripada review yang ditulis...
    novel ni macam gabungan 2 novel yang pernah saya baca tapi lupa lah tajuk...
    1 novel tu tajuknya cinta kau dan aku..
    1 lagi lupa tapi pasal adik angkat, muka seiras... lebih kurang macam tu lah...

    ReplyDelete
  2. baca sinopsis ni , mcm best je ...

    ReplyDelete
  3. waaaa....masih lagi berlandaskan citer...kawen tanpa cinta...end up bercinta....hihihih

    ReplyDelete
  4. Terkeliru baca nama Fif dan Fiz tu, Hehe ^^

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com