11 April 2015

Khasiat Buah Kiwi Dan Lemon


Salam Readers..


Khasiat buah Kiwi dan Lemon | Sudah lama rasanya badan tak demam dan batuk macam zaman study dulu. Tak nak menyusahkan bapa dan mak, kalau demam tengah-tengah malam ke klinik. Dengan umur yang akan memasuki 25 tahun pada Julai ini bermakna kesihatan kena lebih jaga. Takut bila masuk 30'an badan shock pula. Peralihan hormon mana kita tahu. Sihat sebelum sakit, beli buah-buah ni jauh lebih murah dari kena bayar duit rawat. 



Cinta si Kiwi yang berbulu dan Lemon si kuning

Buah Lemon vs Kiwi



Sekarang dah tak makan buah tempatan etc durian dan rambutan. Makan sikit mula badan panas. Buah overseas ni takda pula nak buat badan sakit. Pelik's tu. Buah Kiwi dan Lemon wajib ada dalam freeze. Hari-hari makan dan minum jus. In Shaa Allah antibodi akan tahan penyakit. 





Khasiat buah Kiwi

  • Membantu perncernaan badan dari sembelit
  • Mengimbangkan tekanan darah
  • Melindungi sel DNA dari kerosakan yang dapat mencegah kanser
  • Vitamin C yang banyak dari buah Oren dapat meningkatkan imun badan
  • Menjaga kadar berat badan dari menyimpan lemak
  • Membantu menghilangkan dan memindahkan racun dari saluran pencernaan.
  • Membantu memerangi penyakit jantung!
  • Bagus untuk penghidap diabetes
  • Melindungi mata
  • Untuk keseimbangan Alkali supaya mudah tidur dengan nyenyak, dapat kulit muda, kurangkan arthritis dan osteoporosis.
  • Sesuai untuk kulit dengan Vitamin E dari kiwi yang melindungi kulit dari penuaan.




Khasiat buah Kiwi

  • Menjaga saluran pencernaan, dapat membersihkan darah dan sebagai tonik hati
  • Dapat merawat kulit sebagai anti penuaan, menyamarkan kedutan, sebagai antiseptic. Boleh juga tampalkan buah pada bekas luka 
  • Dapat merawat gigi. Kumur jus lemon dapat menghentikan gusi berdarah dan bau mulut
  • Menurunkan tekanan darah tinggi, tekanan mental
  • Mengurangkan obesiti
  • Meredakan demam
  • Kulit lemon membantu gangguan otak seperti Parkinson


7 comments:

Farrah MF said...

Akak suka dua-dua.
Kiwi! Lemon! Kiwi! Lemon! Yeayyyyyyy!

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam nina,
waaaaaaaaaaaa
baguih3
tip yang baguih ni :)

izzeyda said...

banyak khasiat buah Lemon dan Kiwi nih.. nanti nak amalkan jugak laa..

Khai♥Rin : anies said...

sy da start buat detox water...cuma rendam je limau dlm air msk... alhamdulillah sng buang air besar... ;-)

Cetusan Minda said...

badan pun dah upgrade nak buah oversea ... heheheee . blh buat detox juga ni ...

Fiza Rahman said...

Suka makan nuah kiwi.

Yumida Huda said...

buah kiwi sedap buat jus
buah leman buat ice lemon tea
lama x mkn durian, kat sini belum lg musim durian

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com