4 May 2015

Indahnya Ciptaan Allah SWT


Salam Readers..


Kembali bekerja seperti biasa. Malas pun harus bangun mencari rejeki. Acece.. Cuti hari Wesak ditunda ke 5 Jun. Janji dapat cuti. Sepanjang jalan ke tempat kerja seawal 6.30 pagi dan kekadang balik 6.45 petang banyak keindahan yang dapat tengok. Contohnya waktu pagi sangat la cantik, langit warna pink keorengan gituw. Keorengan? ayat baru ciptaan sendiri.



Cantikkan pelangi selepas hujan | Apr, 29 | 7:31 AM


Syukur kepada Allah SWT, masih diberi kewarasan akal fikiran, diberi rezeki dan kesihatan seadanya mengikut apa yang sepatutnya. Dari pengalaman aku lihat fenomena alam langit ciptaan Allah, ia akan berubah dengan sangat pantas terutama waktu awal pagi dan lewat petang. Subhanallah. 



Cuaca cerah, cantiknya awan memutih  |  May, 4  |  3:35 PM

Tak sangka musim bunga makin besar sarang lebah ni  |  May, 4  |  5:20 PM

Cuaca macam nak hujan tapi tak pun  |  Apr, 28   |   6:45 PM

Sunset ! | Apr, 29   |   7:08 PM


Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

10 comments:

Myra Jay said...

SubhanaAllah memang cantik.

tiga lalat said...

salam. hee sunset tg ohsem tuu ;p

Khai♥Rin : anies said...

mmg cantik!!

Jari Manis said...

marilah sentiasa bersyukur dgn nikmat yg Allah beri tanpa mengharapkan apa2 balasan kecuali takqwalah kita kepada Allah

Deanna Morni said...

hehehhehe...nk wat mcm mn kan....nak carik rejeki halal...

Hikayat Seorang Budak said...

subhanAllah, indahnya pemandangan :)

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam nina,
huntung la jugak boleh tunda2 cotik itu
iols teruih takdak cotik hri wesak :P

aRz MoHa said...

cantik permandangan ciptaan Allah

izzeyda said...

betul bila kita menghayati alam nih, kita akan terpegun dengan ciptaanNya.. pernah tengok awan yang membentuk sesuatu.. menarik sangat melihatnya..

Puteri Wanita said...

betul tu ... indah sangat ciptaan Allah :)

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com