17 May 2015

Lelaki Malaysia Banyak Lesung Pipit


Salam Readers..


Fakta Menarik Tentang Lesung Pipit | Untung siapa yang ada lesung pipit tak kira adik beradik, suami, boyafriend. Kalau distalk pelakon lelaki Malaysia, banyak juga lesung pipit sebelah kiri ! Lesung pipit terjadi akibat variasi otot muka yang dipanggil Zygomaticus. Tulang ini membahagi kepada superior (bahagian atas tepi bibir) dan interior (bahagian bawah tepi bibir). 



Lelaki Malaysia banyak lesung pipit


Lesung pipit atau lekuk kecil yang ada di pipi seseorang memang boleh menambah kecantikan dan ketampanan. Ada yang memiliki lesung pipit yang dalam dan samar-samar. Fenomena lesung pipit dipengaruhi oleh faktor genetik dan diperlukan gen lesung pipit yang dominan.



Jika salah sorang ibu bapa memiliki lesung pipit, maka kemungkinan genetik akan diturunkan ke generasi berikutnya. Anak-anak yang lahir 25-50% akan ada lesung pipit. 





p/s: Jeles tengok lesung pipit Azrie dengan adik-adiknya dan anak-anak buah ada lesung pipit yang comel ! Rasa nak buat dorang gelak selalu :) 

4 comments:

Qaseh Vee said...

nape ek org yg ada lesung pipit nampak manis je senyumnya . makin lama di tenung , makin meresap ke jiwa ... adeh , bisa sakit jiwa nih ... hehehee

izzeyda said...

anak, si Kimie pun ada.. tapi samar-samar laa.. dia ada sebelah kanan saja..

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam nina,
memang sweet kan orang berlesung pipit :)

Jari Manis said...

suka lelaki ber lesung pipit ni..nampak cute sgt

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com