22 February 2016

Resepi Cucur Jagung Ranggup


Salam Readers..

Resepi Cucur Jagung Ranggup | Bila tiba hari bekerja mesti dah pening nak buat bekal apa untuk 6 hari bekerja. Awakkk saya tak kuat, saya malas tapi demi perutku dan perutmu ku gagah juaaaa.. Itu belum kahwin, bila dah berdua lagi kena tabah bangun pagi-pagi buat bekalan. Orang kata eloklah sesuaikan diri dari sekarang. Practise make perfect. Yeahh baby ! Oke stop melalut.






Lama dah teringin nak makan cucur jagung, jadi guna jagung dalam tin lebih baik, Napis tu makan apa saja. Hentam lah labu. Macam Nina biarkan semalaman naikkan tepung tu. Kalau nak makan kenalah tunggu sejam dulu yaa.






Bahan-bahan :

Tepung Gandum
Jagung (dibuang sedikit air)
Sebiji Telur
 Bicarbonate Soda
Sedikit Garam





Cara Mengaul :

1. Buat sukatan tepung gandum (3 cawan)

2. Tambah air (jangan cair sangat)

2. Tambah sedikit bicarbonate soda dan garam

3. Biar seketika sehingga naik

4. Bila dah naik tambahkan telur dan kacau

5. Masukkan jagung (guna separuh tin)

6. Sedia untuk goreng ! 








10 comments:

Murni Alysa said...

huntungnya..akak tak pernah bw bekal p kijer..malas ya amaat

nuyui a.k.a miss YUI said...

ok gak tu..sdp..

p?s : Nina collector hotwheels juga ea? Ada yg jual tak? kalau ada, nak tgk tang mana. SBb yui ada mncri.

cikpinz said...

Rajin nau nau anak dara ni..untung mamat tu hehe

el said...

seminggu 2/3 kali buat cucuq
cucuq ikan bilis bawang favourite 1 umah hehe

Busyra Bt Takiyudin said...

sedapnya.. hehe

izzeyda said...

sama laa dah lama tak bawa bekal, asyik beli kat kedai jer..

Zie Has said...

my husband pun suka cucur jagung macam ni buat ni :)

Zie Has said...

cuma dia lebih suka jagung segar ... lebih rangup katanya :)

Kira Sakura said...

Dah kawen malas ok nk bgun pagi2 masak. Masak malam sblm tido esok perangat hahaha

iffah hussin said...

Sedapnye cendawan ni... nampak best boleh cuba

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com