6 June 2018

Penangan Nasi Kerabu


Assalamualaikum Readers 😁


Nasi Kerabu warnanya biru, warna menarik tertarik tapi sebenarnya tuan jual ni yang menarik bapa untuk beli. Seingat Nina, bapa ni bukan biasa makan makanan klate, berapa hari dok rumah mak ngah di Putrajaya beberapa tahun lepas tak pernah dia makan. Walaupun kami bedal nasi kerabu, nasi dagang area Presint 9. Kalau mak samalah tak makan 😅😅 Jadi tukang tengok.


Nasi kerabu sebungkus RM 5 tanpa gst. Pure dari ore klate dok Butterworth. 


Mungkin rezeki bulan puasa ni. Sekali makan, kerja repeat beli. Baru tahu sedap ke tak. Belum cuba belum tahukan. Rasa macam jarang jumpa orang jual makanan klate kat Penang ni atau Nina tak rajin nak food hunting setiap bazaar. Hehe


3 comments:

farhanna jafri said...

nasi kerabu sekarang banyak tak guna bunga telang so warna biru dia tak cantik. Hari tu beli jugak dekat bazaar tapi hampa betul rasa dia hambar

Farah said...

Besar eh ayam goreng nasi kerabu ni. Kalau kat tempat saya, ayam dia kecil. Sendu je.

Warisan Petani said...

Murah tu.
Suka juga nasi kerabu ni

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com