23 Mar 2019

Penang Hot Air Balloon Fiesta 2019

Assalamualaikum Readers
 
 
Belon Udara Panas Tarikan Di Pulau Pinang 2019 | Penang Hot Air Balloon Fiesta | Kembali lagi untuk edisi ke-5 sempena Tahun Baru Cina. Setiap tahun ada pertunjukan belon panas di Penang tapi tahun ni baru berpeluang tengok, ini first time Nina terjah. Awal-awal pagi dah terpacak, nasib masih ada parking di SK Jalan Residensi, pheww jalan tak jauh sangat ke padang polo.
 
 
Cantiknya view pagi
  
Sebelum ramai yang datang baik selfie duluan
 


Diadakan pada 9 & 10 Februari lepas. Hari Ahad pi tengok pun ramai orang. Rupanya bukan semua belon udara boleh naik macam di Cappadocia tu. Hanya 1 belon saja boleh naik dengan bayaran RM 50 seorang dan hanya naik tengok view saja tak terbang ke mana. Ohh baru lah tahu, ingat boleh fly nampak satu Pulau Pinang best jugak. Hehe.. Belon udara panas bermula seawall jam 7.30 pagi hingga 9 malam (nak naik belon sampai pukul 9 pagi saja dan bersambung pada sebelah petang). Terdapat 15 belon udara panas yang menarik dengan bermacam jenis bentuk dari pelbagai negara.
 
 

Tiba-tiba ada minah 3 orang ni. Spoil saja
 
View malam. Credit google
 

 
Sesuai untuk kanak-kanak sebenarnya sebab banyak mainan yang boleh dicuba, booth makanan dan minuman, food truck, badut dan booth jual belon etc. Buat orang dewasa ni, datang semata nak selfie sambil dapatkan sinaran matahari pagi. Haha..
 


4 comments:

  1. kite x penah gi awak.. kite tengok je orang pegi.
    tingin tapi malas macam mane tu awak ?

    ReplyDelete
  2. kt ptjaya ni pun ada..tp em xde org bw..tgok je la..nk drive sdri mls.sorang2 wat pe..haha

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com