17 Apr 2019

Sajian Aneka Rasa Ramadhan Buffet Di Eastin Hotel Penang

Assalamualaikum Readers


Sajian Aneka Rasa Ramadhan Buffet Di Eastin Hotel Penang | Ramadhan Buffet Hotel Penang | Hotel ke 2 yang diterjah! Makan tak henti-henti minggu ke 2 bulan April ni. Kali pertama berpeluang untuk menikmati hidangan di Eastin. Eastin Hotel Penang terkenal dengan hidangan buffetnya yang limited edition dan sedap. Kali ni Nina nak share satu lagi tempat yang boleh korang godek-godek mana tau 'ter-suka' menu di sini. Kalau dah berkenan tunggu apa lagi. Meh tengok harga-harga yang ditawarkan. Dah siap booking boleh menikmati makanan di Swez Brasserie pada harga seperti berikut : 
 

Tema : Sajian Aneka Rasa

Bloggers & Eastin Staff
 
Thumps Up!


 
RM 88 nett per person with the hotel's first week special from 7-12 May that can be redeemed on Eastin Hotel Penang's FB page and pre-buy a printed voucher for RM 100 nett for the subsequent 3 weeks. The buffet is RM 120 nett per adult. Senior citizens RM 70 nett per person and children (aged 6-11 y/o) can enjoy a 50% discount from the normal price. For bookings, please contact at 04-612 1111.
 




 
Tema Eastin Hotel untuk tahun ini bertemakan "Sajian Aneka Rasa" menepati dengan menu di hotel mereka. Sesuai untuk berbuka puasa bersama keluarga, sahabat dan orang yang tersayang. Kenapa Nina suggest berbuka di sini? kerana Eastin Hotel Penang adalah contemporary International business class hotel. Terletak di kawasan startegik berdekatan dengan pusat bandar Queensbay dan beberapa minute dari Penang International Airport. Untuk lebih maklumat, boleh layari laman web www.eastin.com




Ramadhan bakal tiba, meh tengok hidangan yang Eastin Hotel Penang sajikan buat pelanggan setianya. Ada banyak section makanan di Eastin dan Nina akan share satu persatu. Kita layan menu pembuka selera seperti Tomato, Carrot, Cucumber, Corn Kernel, Onion Ring, Lettuce, Thousand Island Dressing, French Dressing, Honey Mustard Dressing, Mango Dressing, Chef Signature Dressing, Ulam-ulaman, Sambal Belacan, Cencalok, Sambal Mempelam, Cili Kicap dan Budu. Untuk sup, ada 3 jenis sup termasuk Sour Soup. Check it out! Sambil menaip sambil telan air liur. 



PEMBUKA SELERA
 
 
 
Salad and Dressing

Ulam-ulaman dan Sambal
 


 

 

 
Telur Masin & Ikan Masin (3 Jenis)
 
Keropok Ikan, Keropok Belinjau & Keropok Udang, Papadom
 
 
SUP



 
Seafood Szechuan Hot



Pasti terliur tengok buffet yang disediakan. Dapppnyaaa tengok gambar makanan dorang sambil taip entri. Hehe.. Meh layan menu yang memikat selera. Ramdhan hanya setahun sekali, pasti di luar sana tertunggu-tunggu juadah di hotel sekitar Penang. Untuk menu Aneka Kerabu yang lain seperti Kerabu Kacang Botol, Kerabu Daging, Kerabu Jantung Pisang dan Kerabu Thai Glass Noodles.
 

ANEKA KERABU
 
 
 



 

ROJAK MAMBO

 
8 Jenis Buah dengan Kicap Cili, Kuah Rojak, Cili Kicap Manis

 
BUBUR LAMBUK & SAMPINGAN
 
 
 
Bubur Lambuk bersama Daun Bawang, Bawang Goreng, Bawang Putih Goreng, Kepingan Cili, Udang, Ayam, Sayur Asin, Ikan Bilis, Cili Padi Kicap, Halia dan Daun Sup


Kalau dan rasa menu utama, mesti nak rasa menu lain pulakkan. Jangan risau, di Eastin Hotel, semuanya menepati citarasa tekak uuollsss. Makanan yang dihidangkan di Eastin Hotel membuatkan sesiapa saja tak akan menolak untuk mencuba buffet dari chef-chef yang berpengalaman. Rata-rata menu di Eastin membuatkan Nina tambah beberapa kali.
 
 
 
HIDANGAN CITARASA
 
 
 


 

 
 
Pajeri Nenas


 
Stir Fried Vegetable With Mushroom
 
Cili Ketam A'la Singapura
 
 
Kari Telur Ikan
 
Rendang Daging
 
Sotong Kembang Masak Cili Kering
 
Ada juga Steamed White Rice




PENCUCI MULUT ANTARABANGSA

 


Bubur Kacang Merah dengan Sagu
 
6 Jenis Kuih Melayu
 
Blueberry Cheese Tartlet & Citrus Crème Brulee
 
Kek Pandan
 
Assorted French Pastry juga ada

Marble Cheese Cake
 
Chocolate Moist Cake

  

GERAI-GERAI AKSI

 
Roast Leg Of Lamb with Sos Rosemary
 
Beef Satay
 
Chicken Satay
 
Satay with condiment
 
Dimasak oleh Chef Azni Signature Dish
 
Penang Char Koey Teow. Sedap! Makan 2 kali


Bagi yang masih mencari hotel-hotel untuk berbuka puasa nanti, boleh contact no yang disertakan. Harga yang ditawarkan berbaloi setanding dengan hotel mereka dalam kategori antarabangsa. Jangan lupa cuba Mee Rebus oleh Chef Syukri Signature Dish! Memang beratur panjang nak makan mee. Hehe.. Untuk menu jemput-jemput corner ada juga Keropok Lekor.


JEMPUT-JEMPUT CORNER




 

Sedap dan manis air minuman di sini


Mengancam tak tengok menu buffet di Eastin Hotel? Buat warga Penang, especially di Pulau dan Seberang Perai, boleh start booking untuk harga Early Bird! Takut full dan jangan tunggu lama-lama, offer hanya sementara. Untuk lebih info boleh contact :



Stephanie Lee
(Marketing Communication Manager)

04-612 1135
stephanie.lee@eastin.com

_______________________________________


Wan Nadia Ruslan (Ms.)
(Marketing Communication Coordinator)

04-612 1127
marcom@eastin.com



5 comments:

  1. Amboii, sakannyaaaa. Hehe
    Tengok lemang dengan ketupat tu terasa macam musim raya je. Haha puasa pun belum nii. :P

    ReplyDelete
  2. Banyaknya makanan sedap2. Skrg dah banyak open untk review buffet ramadhan kan. Tak lama lg dh nak puasa dh. Hehe. 1st time singgah sini. Yea snggah smbil follow :)

    ReplyDelete
  3. banyak pilihan menu.. sedap2 semuanya..

    ReplyDelete
  4. jarang hotel hidangkankan jemput2 dlm buffet diorg tp ni nmpk kelainannya..

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com