4 Apr 2019

Makan Wendy Di Design Village Outlet Mall, Penang

Assalamualaikum Readers
 
 
Makan Wendy Di Design Village Outlet Mall, Penang | Burger Sedap Wendy's | Wendy's fames dengan menu burgernya. Tapi ada juga menu lain seperti nachos, ayam goreng, bubur etc. Untuk ayam goreng boleh pilih spicy atau original. Spicy boleh tahan pedas macam ayam McD. Should try!
 
 
Comel tanpa ada jerawat macam mcd banyak jerawat
 
Kalau dah masuk Design Village, habis duit untuk shopping. Maceh bf belanja, jadi nina tak tau harga
 

 
Asal usul Wendy's yang ditubuhkan pada 1969 di Columbus, Ohio, US. Branch pertama Malaysia di Sunway Piramid. Wendy's rangkaian ke-3 terbesar kategori hamburger fast food chain di belakang McD dan Burger King. Kalau perasan logo Wendy's ada budak girl rambut merah, ianya anak founder yang ke 4 nama Melinda Lou Wendy Morse.
 
 
 
Bf pilih Double Mushroom Melt (Beef), boleh nampak cheese meleleh

Nina pilih Mushroom Melt (Chicken), lembut roti dan patty tebal, moist dan creamy.






Apa yang best bukan setakat burger tapi suasana di restoran ala US. Lighting terang, clean lines, ada variety tempat duduk yang selesa, high-top tables dan high-top counter, free wifi etc. Nak makan pun senang tak perlu bersesak-sesak macam McD, KFC. Bagi nina, Wendy's antara burger paling best dan sedap. Cuma ayah sorang penggemar McD, katanya fries ada rasa masin dari fries Wendy's. Bagi nina itu ok sebab boleh jaga kesihatan.

 
 
Cheese leleh keluar

 
 
Rahsia resepi Wendy's ialah made-to-order policy. Setiap burger akan dibuat once pelanggan order. Best makan panas-panas, sama macam Texas Chicken! Wajib cuba menu chili nachos, review kata best. Tapi nina belum cuba lagi. Setakat ni di Penang ada 2 branch, di Design Village Outlet Mall dan hentian Juru (boleh drive thru).
  

4 comments:

  1. pagi lagi da tgk food..aiyaa bole lapa

    ReplyDelete
  2. wahhh.. terasa nak makan burger la pulak. hehe

    ReplyDelete
  3. Saya sebenarnya tak tahu ada Wendy's dekat Malaysia sebelum ni sampailah saya baca satu post pasal Wendy's nak tutup dekat Malaysia. Sayang sebab tak sempat nak rasa. Wendy's dekat sini bukannya halal pun ㅠㅠ

    ReplyDelete
  4. yg sunway dah tutup kalu x silap aritu bc beritanya kt IG...tp xsure betul ke x

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com