22 Mar 2020

McDonald’s Grand McChicken And Blueberry McFlurry

Assalamualaikum Readers



McDonald’s Grand McChicken And Blueberry McFlurry | Hari ke 5 kawalan pergerakan macam mana korang kat rumah tu? Harap semuanya selamat dan sama-sama berdoa semoga frontliners kita dilindungi Allah walaupun hakikatnya ramai dah dijangkiti. Okay, yang stay kat rumah tu masih boleh ke McD atau minta Food Panda hantarkan ke rumah. Sebenarnya Nina tak minta pun tunang hantar makanan ke ofis 13 Mac lepas, mungkin instinct dia rasa ‘lockdown’ bakal dibuat so settle ambil stok tender terus singgah ofis sebelum pi USM. Dah cuba menu baru dari McD ni? 



Grand McChicken





Setiap bulan ada saja menu-menu baru dari McD. Memperkenalkan dua menu burger McChicken dari klasik kepada yang BARU dan lebih maveles dari segi rasa dan rupa bentuk. Nama yang diberi ialah Spicy McChicken dan Grand McChicken. Para penggemar burger dan ayam mesti teruja. Setiap kali nak makan burger, bahagian paling menggamit perhatian mestilah patty. Tak kisah samada ayam, daging atau ikan. Bahagian patty mestilah sedap. 



Sos dan keju yang melimpah di atas patty tebal

Tengok size patty ni. Boleh tahan besaq

Nampak sedap 🤤🤤



Grand McChicken ni sedap! Patty ayam besaq betoi. Hehe.. Digoreng ranggup bersama sos dan salad. Apa yang dilihat, patty ditengah memang menarik perhatian dan tebal. Roti yang mengapit patty juga nampak besar. Isi patty juicy. Yang belum cuba tu cepat-cepat order. Nina tak tahu harga, boleh tengok dalam website. Memang tak sah kalau makan burger McD tak pekena dengan aiskrim. Walaupun suka makan buah blueberry begitu saja dari aiskrim perisa blueberry, tetap licin. Itu pun share dengan officemate. Nak makan sorang tak habis dan manis gila.



Blueberry Aiskrim 

Nampak pun dah terliur, manis tolak tepi

Blueberry McFlurry



Yang belum try kedua-dua menu dari McDonald’s ni boleh order dan berkongsi bersama keluarga di dalam tempoh pergerakan kawalan selama 2 minggu ni. Habiskan masa dengan keluarga tersayang. Stay save 💪🏻💪🏻 Berjaya update blog guna fon, harap-harap tak gemok lah 🤣🤣


#Day5
#MovementRestriction
#9thCoronavirusDeath


6 comments:

  1. Terliuq dah ni..mak tk bg order mkn luar..huhu..

    so far so good, ok je ddk rmh..

    ReplyDelete
  2. Warna ungu McFlurry tu menangkap mata.
    Isi ayam tu nampak lagi besar daripada roti.

    ReplyDelete
  3. bestnyaa kat area yang ada GrabFood and FoodPanda.. itew kat pinggiran bandar ni sayuupp sayupppp hehe..

    ReplyDelete
  4. Day6 ni bukak blog la pulak hbs buat da mcm2 hehe mcflurry mmg kene share sb byk. Burger tu nmpk boleh tahan plk sb klo original mcchicken mcm kurang sikit.

    ReplyDelete
  5. Nangis jap. sobs

    terliur

    ReplyDelete
  6. Belum cuba lagi. Hari tu craving McD last2 beli ayam goreng je

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com