11 May 2020

Makan Western Di Dapoq Chaen, Butterworth

Assalamualaikum Readers



Makan Malam Di Dapoq Chaen, Butterworth | Dah lama makan sini dengan client sebelum covid-19 melanda Malaysia dan PKP. Tengok review dalam facebook bukan main tip top 🙄🙄 Tempat makan malam best la bla bla (rasa macam tertipu dengan review-review murni) 🤦🏻‍♀️ Bukan niat nak kondem tapi kita pi makan sesuatu tempat tu macam buat pelaburan duit, bayar mahal tapi tak berbaloi. Well, tak nak lah tunang cakap Nina ni suka sangat tengok benda VIRAL mesti nak terjah 😒☹️ Apa pun, buat pembaca yang akan singgah Seberang Perai ni lepas negara kita dah bebas dari wabak ni, tolong baca review-review yang ada. Tak memuaskan hati eventho yang bayar tu kawan Nina (sebab Nina yang carikan tempat).



Not bad chicken chop Dapoq Chaen Sungai Dua ni


Bagi buku menu tapi bila tanya semua menu dalam gambaq ni tak ada kecuali volcano mushroom soup



First thing sampai kedai ni, ingatkan restoran tepi jalan rupanya bukan, kedai makan biasa milik orang kita siap ada kedai-kedai jual makanan lain termasuk air. Apa yang Nina nak order dari buku menu mesti tak ada. Hampa tak pelik ka? Bagi buku menu tapi menu tak ada 🙄🙄 Last-last makan satay juga yang sedap sementara tunggu menu kami sampai. Nak gelak pun ada, nak komplen pun ada. Hurmm. Tak faham meniaga apa hari-hari.



Chicken Grill kot tak pasti nama apa, disebabkan lapar licin juga la


Chicken Chop pilihan Eda


Volcano Mushroom Soup (tak boleh tahan rasa sup  manis macam masakan Klate)



Tak tau nak review apa dah bab menu-menu yang kami makan malam kejadian tu. Apa pun kecewa, review tak seperti yang dijangka. Patut lah kedai pun sunyi tak ramai orang singgah makan kecuali kedai-kedai ikan bakar di Sungai Dua. Cuma akan jadi kali pertama dan terakhir kami singgah makan kat sini. Tata titi tutu 🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️ Selamat bercuti lagi untuk 4 minggu akan datang. PM sayangkan kita.



4 comments:

  1. Mungkin kebetulan Nina pergi tu tkang masak cuti. Eh husndzon sungguh.Haha

    ReplyDelete
  2. bab bagi menu tapi banyak benda takde tu yang kadang2 pikir pebenda la depa ni

    ReplyDelete
  3. rasa mcm kedai ni viral, haha..kira viral je lah, tapi so-so..ngeh3

    ReplyDelete
  4. saya baru ja pergi, semua makanan sedap and dah ramai gila oprang...maybe depa baca blog ni and pertingkatkan rasa depa hehehehhhe

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com