19 Apr 2023

Tengok Penguin Di Underwater World Langkawi

Assalamualaikum readers


Tengok Penguin Di Underwater World Langkawi | Sambung selagi boleh, nanti seronok raya terus lupa nak taip apa 😂 Alang-alang cuti panjang, blog pun rasanya cuti jugak. Bila ada anak ni, motif utama kena bawa tengok haiwan laut yang ada secara live atau realiti. Sejak lahir Harraz tengok haiwan laut dalam TV.








Alang-alang di Underwater World masih ada penguin kami pun masuk la. Last Nina masuk sini masa Form 1. Belum ada penguin pun lagi. Alhamdulillah, ada rezeki bawa anak ke sini. Boleh kaji peel Harraz, rupanya memilih haiwan dia ni 😂 Tak semua ikan dia suka. Ikan warna gelap macam pari dengan jerung memang tak layan tapi penguin layan.






Mula-mula masuk pengunjung akan rasa suasana macam dalam hutan dan terbuka. Ada burung bangau, spesis-spesis ikan kecil, ikan arowana, tengok monyet Common Marmoset (monyet paling kecil di dunia), penyu dan macam-macam lagi.










Upside-down Sea Jelly

Has lacy frilly ruffles. It lives on the bottom of mangrove swamps and is in fact upside down in its natural state. Algae Zooxanthellae live inside this sea jelly tissues that provide it a food source. 





Lepas tu barulah masuk dalam bangunan seolah-olah berada di dalam laut. Macam-macam spesis ikan bersaiz kecil dan besar terutama ikan laut dalam dan paling menarik dapat tegok penguin buat show. Tak semua hari ada pertunjukan penguin. Ada rezeki nak tengok penguin jalan terkedek-kedek.







 

Selesai tengok penguin, tengok spesis kuda laut, ikan nemo, obor-obor, ikan pari, jerung dan ikan-ikan yang lain. Last sebelum keluar akan jumpa pameran jenis-jenis kulit siput dan boleh shopping souvenir dan coklat di duty free zone. Selamat melayan gambar-gambar. Kalau share semua tak surprise lah nanti untuk sesiapa yang plan nak cuti-cuti di Langkawi lepas raya 😊


6 comments:

  1. rasa nnt kitrg x tau la smpt jengah sini ke idok heheh

    ReplyDelete
  2. berapa lama.penguin show tu?

    ReplyDelete
  3. kiranya tempat pertama yg menawarkan (kehadiran) penguin kat malaysia. tmpt lai mcm x ada rasanya

    ReplyDelete
  4. Ala.. mesti comel je kan penguin tu..

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.