15 Dec 2014

Tips Tidak Diganggu Pihak Insurance

Salam Readers..


Mood yang riang ria bertukar menjadi moody bila terima panggilan dari pihak insurance. Aku memang tak suka bergayut dengan pihak bank or insurance time bekerja. Bercakap panjang berjela tanpa henti. Jammed otak ! Dalam bulan Dis, 2 kali terima call dari Sun Life dan Allianz.


Sebelum ni nombor mungkin selamat dari diganggu oleh sesiapa. Gara2 menukar kad bank CIMB ke Debit Card terus Sun Life call dan bla.. bla. Kerana malas nak layan, ambil takaful insurance hanya RM 72 sebulan.

Sun Life Malaysia Takaful


Pihak bank pun satu hal, sesuka hati bagi no phone customer kepada company insurance. Kalau buka 10 akaun bank bermaksud aku kena ambil 10 polisi insurance dari company yang berbeza. ANNOYING sangat bila tengah kerja kena melayan dorang cakap. Naik panas telinga.. Hati pun panas juga, rasa nak off phone je. 


Kebanyakkannya call customer dan memaksa orang. Kalau orang tak nak ambil polisi insurance jangan paksa. Dah TER-ambil Sun Life Takaful pun cukup la. 





Yang ke 2 dari Allianz. Aku malas nak kurang ajar memandangkan yang call ni perempuan tapi tak payah melalut bukan2. Kononnya kalau tak ambil perlindungan insurance dorang nak samakan dengan orang yang masuk dalam Bersamamu TV3. Engkau tak tau ke yang masuk rancangan tu memang orang susah dan bukan minta jadi MISKIN! Paling tak suka menggunakan agama untuk menarik pelanggan beragama Islam.

 
TIPS SUPAYA TIDAK DIGANGGU PIHAK INSURANCE : Cara selamat ialah Save No insurance as Rejected Number. Bila mereka call automatik phone akan reject no tu. Nasib baik tak BLOCK terus. Konfem 'mereka' ada banyak no ext kan. Jangan layan :)


6 comments:

  1. cmne blh tjebak jgk amik rm75 tu? ish2

    ReplyDelete
  2. Harap-harap tak kena call lagi. hahaha

    ReplyDelete
  3. Akak selalu kena 'harassed' dgn diorang ni tau. Itulah, geram betul tau pihak tak bertanggungjawab leaked data kita pada agen2 ni. Dah cakap tak minat pun call lagi. Pakai macam2 nombor. Jenuh nk layan.

    ReplyDelete
  4. sy, kalau nombor tu x dikenali jgn hrp laa nk angkat

    ReplyDelete
  5. patut leh tya bank nape bagi info kita kat org lain coz sekarang dah ada akta perlindungan data kalau tak silap saya...kalau kita agree suppose leh amik tindakan pada pihak yg leak maklumat kita :)

    ReplyDelete
  6. Akk baru jer dpt call dari dorang last week. Bercakap tak henti.

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com