13 Mar 2013

Handphone Tetap Dihati

Assalammualaikum.


Sementara menunggu keadaan line menjadi betul semula, aku pun mencari ilham nak mengarut lagi dalam blog. Rasa macam lama tak update walhal baru 2 hari. Amboi kemain lagi bila layan blog mesti line laju je kalau bukak yahoo macam labi-labi. Line tolong lah laju macam biasa, letih mak nak tunggu kalau macam nie. Entah-entah jiran tumpang sekaki wifi aku?? Siap hampa semua.. 



Oke, dah terlebih simpang dari tajuk asal. Alkisahnya nak bercerita pasal yang pertama nie. Apa-apa jelah yang pertama selalunya akan mendatangkan kesan di hati. Cinta pertama ke, pertemuan pertama ke, kereta pertama ke, gaji pertama..bla..bla.. Henfon pertama yang melekat kat hati nie opcos la Nokia. Aku guna dari form 4 sampai sekarang. Henfon lain ada jugak tapi guna untuk 3G. Ala dulu-dulu kan semua fon ada 3G. Curang hanya sekejap tapi kesetiaan aku berpanjangan. Sometimes nak cuba guna henfon brand lain pun aku tak reti. 




Koleksi handphone yang pernah di gunakan


1) Dah lupa..

Masuk form 4 baru aku kenal apa itu henfon. Itu pun mak beli sebab senang nak col. Kemain gembira terlompat-lompat. Dulu aku takda boipren pun tapi mesej jugak.. Hehee.


2) Nokia 7110 Supernova

Masa nie aku tergedik-gedik sangat nak fon nie sebab apa entah. Sebabnya, kalau ada mesej or miscol pada waktu malam, akan ada lampu kelip-kelip kot. Dah start gila bergambar.


3) Sony Ericsson k770i

Dapat loan mara terus aku beli fon nie. Memang best kalau snap gambar, siyes cantik dan tak payah edit. Kalau ada kredit lebih konfem aku 3G. Ohh syok time nie. Last-last hilang kat surau kolej, orang curi..sob3.


4) Nokia Asha 305

Memandangkan aku terpandang fon nie kat kiosk jadi agak tekejut sebab murah sikit. Paling best boleh pakai 2 sim dan dapat free memory 4GB. Sekarang guna fon nie. Maybe guna sampai rosak kot.


5) Nokia N73 

Akceli fon nie aku penah guna tapi bukan aku punya. Aku dengan ownernya dulu suka tukar fon. Kami guna sampai berminggu. Cewahh tak perlu ceritakan. Button fon nie kalau sentuh sikit dah pegi tempat lain. Lagu memang kuat tapi clear.


Sekarang henfon yang dah rosak aku jadikan pameran dalam kotak kasut. Haha.. Kalau la henfon boleh recycle, senang kan. Jagalah alam sekitar kita :)


10 comments:

  1. rajin betul tukar-tukar henpon. aku selagi tak rosak, takkan beli yang lain. tapi tukar atas suka sama suka boleh saja. haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. beli baru kalau rosak je. Suka2 tukar fon :)

      Delete
  2. samalh kt..hp lama simpan baik2..nak jual mmg tak laku..kih2..

    p/s: Mkn pmc tu ok gak dgn yui =) Ramai yg cuba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee.. a'aah hp lama simpan, bt perhiasan jelah.

      Wahh.. tak boleh jd kena try jugak la..hehe =)

      Delete
  3. saya masuk form 5 baru dapat beli k700i.
    tu pun sebab hadiah utk spm..huhu

    ReplyDelete
  4. MJ start guna enpon masa masuk Poli, enset pertama samsung yg kecik comel tu, lampu kaler biru xingat la apa nama model tu.

    ReplyDelete
  5. handphone pertama aku nokia 6020 HAHAHA

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com