21 Feb 2019

Cottage Inn Hotel, Subang Jaya, Selangor

Assalamualaikum Readers
 
 
Cottage Inn Hotel, Subang Jaya | Hotel Murah Dan Selesa Di Subang Jaya | Bila last minit cari hotel, baru rasa menyesal, itu tak kena, ini tak kena. Kejap-kejap balik dari kenduri nak singgah Genting, nak ke Cameron la, Ipoh lagi. Kalau dah 2 driver 1 kereta kena osom la. Haha.. Since seminggu lagi majlis akad nikah kawan baik bf memerangkap kawan study/kelas Nina, maka tiap-tiap hari godek Agoda. Blogger Anies ada suggest 1 hotel tapi tak ada rejeki, sold out pulak. Last-last cancel 2 hotel yang dah Nina book, decided stay sini sebab dekat dengan tempat majlis nikah.


Bilik bersih
 
Semuanya simple
 
View menghadap IPD USJ
 
Peti ais tak sejuk
 
Kalau sampai hotel nak terkucir, senang kan. Heheh
 
 
Bila dah sampai, rasa tak sia-sia book hotel ni. Alhamdulillah, lokasi hotel depan IPD USJ, banyak kedai makan, KFC, McD, senang cerita semua lengkap, kedai makan bersepah, sebelah masjid lagi. Time kami sampai tu, dah masuk waktu Zohor. Tengah malam kami berdua lapaq, pukul 2 pagi merayau keluar ke McD Taipan (case hantar nasi lemak sebab pengantin lapar). Nak shopping pun tak jauh sangat, Sunway Piramid ada, kecuali stuck dalam jammed. Nina 'book and pay now', tak nak terguna duit untuk belanja di KL, duit tol dan minyak. Receptionist akan mintak deposit sorang RM 50 (akan dipulangkan bila check out nanti).

 
Bilik mandi bersih dan wangi!
 
Air deras, best mandi


Ini bilik bf, no window (dia yang snapkan gambar)


Lelakikan macam ni lah


Toilet di bilik tak ada tingkap, lebih kurang sama


 
Bilik Nina di tingkat 3, kad boleh access pintu masuk ruang bilik dan bilik hotel, ini kerana bilik hotel dan receptionist dalam bangunan yang berlainan, sebelah menyebelah. Kami hanya tengok tempat untuk pekerja rehat dan makan.
 
 
Suasana waktu malam

 
 
Kemudahan di Cottage Inn Hotel :
 
  • Bilik bersih, tak ada bau hapak etc.

  • Toilet bersih (thumps up!)

  • Cermin yang besar di toilet, puas nak belek muka dan make up.

  • Ada water heater.

  • Ada juga TV, almari, peti ais, hanger

  • Nak park di sini kena bayar di mesin autopay, bayar setiap kali nak keluar (per entry).

  • Friendly staff (book and pay now tapi kena bayar deposit bila nak check in, akan dipulangkan).

  • Petunjuk arah kiblat juga disediakan tapi ruang bilik tak muat nak hampar sejadah (pandai-pandai la adjust).

  • Tuala disediakan (2 helai).



Jadi Nina suggest hotel ni kalau nak ke KL. Kiranya bersempadan antara KL dan Selangor. Tak crowded sangat jalan raya macam stay tengah-tengah Bandar KL. Kalau stay dalam KL faham saja lah, malas nak hadap jammed ditambah cuaca hujan. Untuk 1 malam harga dalam RM 78.85 (harga Agoda buat offer).


 


13 Feb 2019

Daging Bakar Dannok Sedap Di Restoran Iwan Mee Udang Cafe, Kepala Batas

  Assalamualaikum Readers
 
 
Daging Bakar Dannok Sedap Di Restoran Iwan Mee Udang Café Bertam, Kepala Batas | Kalau singgah ke Seberang Perai Utara, jangan lupa singgah ke Bertam Kepala Batas, banyak kedai-kedai makan di situ. Makanan kat sini semuanya RARE! Ada Char Koay Teow Lobster tapi kami tak try pun sebab ketagih nak makan daging bakar Dannok saja. Restoran ni more to Siamese food. Kalau rindukan Dannok, tak payah masuk Siam dah. Mai makan kat sini saja. Ada banyak menu di restoran Iwan.
 
 
 
Daging bakar Dannok Sedap, wajib cuba 3 menu ni kalau singgah ke Bertam. Kami pilih minuman air jagung cincau dan air tembikai

 
 
Orang Malaysia memang suka makan! jadi tak kisah lah semua negeri ada tempat makan best, cuma tetiap bulan nak terjah tu ermm kena fikir 2 3 kali. Kang duit kawen tak cukup-cukup. Hahaha.. Malam tu, kami order sikit sebab makan berdua, takut over kembung pulak perut ni. Haha.. Lagi 1 menu yang patut cuba nasi goreng udang. Udang galah pun besar, puas makan. 4 ekor udang galah untuk seorang Nina, maceh bf bawa makan sini.
 
 
 
Daging bakar Dannok - Super duper ohsem macam makan daging yang juicy dan creamy. Dicicah bersama sos yang sedap!

 
Wajib cuba Char Koay Teow disini
 
 
Total makan berdua :
 
 
1 Daging bakar Danok (Daging sahaja) - RM 10.00
1 Nasi Goreng Udang Special - RM 15.00
1 Char Kuey Teow (Biasa) - RM 6.00
1 Jagung Cincau - RM 3.50
1 Air Tembikai - RM 3.50
 
 
TOTAL : RM 38.00
 


Yang mana berminat nak makan petang di Pusat Bandar Bertam, Kepala Batas, boleh la singgah di restoran ni. Dibuka dari pukul 6 petang hingga malam. Kalau dari susur keluar tol Bertam, ambil kanan, jumpa simpang empat (ada bank rakyat) belok ke kanan. 
 
  

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com