7 June 2015

Farza Naquraisha Adik Uqasha Dan Nelydia Senrose


Salam Readers..


Biodata Raysha Rizrose | Siapa Raysha Rizrose atau Farza Naquraisha sebenarnya? Firstly tahniah buat Raysha Rizrose Juara Dewi Remaja 2014/2015. Walaupun agak lama cerita ni tapi rasanya ramai lagi tertanya-tanya apa hubungan Juara Dewi Remaja ni dengan Uqasha Senrose dan Nelydia Senrose? Dia merupakan adik berkongsi ibu yang sama tapi berlainan bapa, tetap sama cantik macam kakak-kakaknya kan :)




Dewi Remaja 2014/2015

Mahkota kemenangan disampaikan oleh juara Dewi Remaja 2009/2010, Noor Neelofa Mohd Noor atau Neelofa. Menjadi juara paling muda pertandingan yang telah dianjurkan sejak tahun 1985. Lamakan?



Biodata Raysha Rizrose | Juara Dewi Remaja 2014/2015


Nama Penuh : Farza Naquraisha Binti Mohd Fariz

Nama Panggilan : Raysha Rizrose

Nama Manja : Dada (ahli keluarga)

Tarikh Lahir : 22 Jun 1996

Umur : 20 tahun (2016)

Tempat Lahir : Subang Jaya, Selangor

Keturunan : Indonesia Cina (bapa) + Siam (ibu)

Tinggi : 170 cm

Berat : 48 kg

Cita-cita : Peguam Korporat

Teman Lelaki : Nabil Jeffri (pelumba F1 Malaysia)

Hobi : Membaca novel Inggeris, bersukan, suka mengarang, memasak

Makanan kegemaran : Makanan Thai (tidak makan pedas)


Profil Rasmi Twitter : https://twitter.com/raysharizrose

Profil Rasmi Instagram : https://instagram.com/raysharizrose/


Adik-beradik : Anak ke 4 daripada 7 beradik (4 Perempuan 3 Lelaki)

- Nelissa Senrose
- Uqasha Senrose
- Nelydia Senrose
- Farza Naquraisha (Dada)
- Muhammad Farza Danitra (Didi : 16 tahun)
- Muhammad Farza Qirana (Dida : 12 tahun)
- Muhammad Farza Arjuna (Diqa : 9 tahun)

Bakat : Menyanyi, berlakon & mengacara





- Gadis yang dikenali dengan sikap pemalu dan pendiam ini aktif dalam berpidato dan debat sewaktu zaman persekolahan. Gadis berkulit putih kemerahan suka mencuba sesuatu yang baru dalam hidupnya. Tidak pernah menggunakan sebarang pembersih muka daripada kecil sampailah sekarang. Mengamalkan minuman kolagen Secret of Senrose dan seorang pencinta kucing.   





Last Updated : 4/27/2016


22 comments:

Aisy Nasiha said...

Haha.. nk tambah..depa adik beradik ni belajar kat sekolah akak.. dululah..

Deanna Morni said...

oooo...adik beradik ka....muka lain skit.....heheheh

Siti Nurzafirah said...

Tinggi...

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam nina,
kekadang muka deme ni nampak tak sama
kekadang sama pulop :P

#BloggerUtara

Khai♥Rin : anies said...

igt raysha rizrose tu mmg betul nama dia...

Cik Ash said...

tengok.dewi remaja dari awal.tu dah syok.mesti.adik.nelydia ni

Puteri Wanita said...

eh kenapa nama dia sorang je lain :) ...

Murni Alysa said...

adik beradik tiri rupanya..patut ler..sebbab nelly & uqasha org kota bharu, kelantan..tapi dia org KL..tu yang pelik..hehehe

ruziani lg said...

Dy kan adik tiri kpd uqasha dan nely sbb tu nama lain. Raysha RIZROSE (fariz nama bapa kandung yg sebenar manakala rose nama bapa tiri) :)

fauzan rahman said...

Bkn adik beradik tiri..kan lahir dari perut yg sama walaupun berlainan ayah..kalau mak dia kawin dgn ayah budak tu,dah ade anak,baru panggil adik beradik tiri..kes tgk sinetron indon,semua duduk panggil adik beradik tiri..diaorang hidup atas darah mak kan

Anonymous said...

rose tu nama mak diorg

Mommy Cici said...

cantiknya. patutlah boleh jadi pemenang. lama tak layan Dewi Remaja ni T_T

Ainatul mardiah said...

Rose tu nama mak die. Mak die rose ayah die fariz. Tu yang rizrose. Kenapa pulak nak letak nama bapak tiri die pulak. Pelik awak ni. Haha

Anonymous said...

Btul.. adik beradik seibu bukan adik beradik tiri.. x batal air semayang ler..

Anonymous said...

haha.. betul tu. diorg ni adik beradik betul. iaitu adik beradik satu emak.. ayah je lain-lain, jd bukan adik beradik tiri. senrose tu combination nama mak (Rose) & nama ayah nely & uqasha (Nik Sen). Rizrose tu pulak combination nama mak (Rose) & nama ayah Raisya iaitu Fariz. ;) jgn confuse antara adik beradik satu mak/satu ayah dgn adik beradik tiri.. lain tu..

eRni eRlisSa aBdUllaH said...

assalammualikum....bc lh al-quran dn selidik gn ilmu agma sblom uat pe² pckapan...ramai skrg da tpesong drpd agma...tnye lh ilmu agama sblom tpesong lbh lme

eRni eRlisSa aBdUllaH said...

salam satu mlysia....bljr ilmu agama sblom uat andaian....pergi jumpa ilmu agma islam...sbb dia owg ni islam kn...adik brdik agma islm...

eRni eRlisSa aBdUllaH said...

assalammualikum.....maksud adik brdik tiri ialh benih ank dbuat drpd bapa yg lain tpi seibu....klu adik bdik kndung ialah benih bapa dibuat drpd benih yg sme tpi ibu lain²....sbb itu lelaki bole kwin 4...perempuan klu da cerai ru bole kwin lgi....klu pompn kwin 4????mcne nk tahu ank spe???so pikir dlu...bljr agma sblom bckp selidik hal ni dgn ilmu agama

Nur Hanis said...

sis erni.. sis yg kne belajar agama.. sis boleh bukak laman web jakim atau boleh search kat youtube.. ustaz azhar idrus dah kupas ttg perkara ni.. tiri tu bermaksud tiada pertalian darah.. lain bapa tp sama ibu adalah adik beradik.. bukan tiri sis.. sy kasihan melihat sis.. begitu yakin tapi hampa.. agak jahil..

Anonymous said...

Anak2 yg ber bin dan ber bintikan ayah yg sama adalah adik beradik kandung akan tetapi anak2 yg berkongsi ibu tapi berlainan bapa dikira adik beradik tiri.

Anonymous said...

Awk tu y ptt blajar lg agama..diorang ni adik beradik kandung seibu okey..bkan tiri..adik bradik lelaki anak rizrose klu bersentuhan dgn uqasha n nelydia xkan batal air sembahyang sbb muhrim.cuma diorag xbley jd wali utk uqasha n nelydia sbb lain ayh.kalu adik bradik tiri ko nak depa nikah pon boleh sbb bkn muhrim.paham??

lily-k said...

Aduh pelik2 betul la... Ada jugak yg masih tak faham maksud adik beradik tiri...Huhu... Peti buat research dulu...Baru ngajar kt sini... Ada istilah utk adik beradik yg seibu tp lain bapak ni,iaitu adik beradik anjing... Oops... Sila siasat.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com