7 June 2015

Farza Naquraisha Adik Uqasha Dan Nelydia Senrose


Salam Readers..


Biodata Raysha Rizrose | Siapa Raysha Rizrose atau Farza Naquraisha sebenarnya? Firstly tahniah buat Raysha Rizrose Juara Dewi Remaja 2014/2015. Walaupun agak lama cerita ni tapi rasanya ramai lagi tertanya-tanya apa hubungan Juara Dewi Remaja ni dengan Uqasha Senrose dan Nelydia Senrose? Dia merupakan adik berkongsi ibu yang sama tapi berlainan bapa, tetap sama cantik macam kakak-kakaknya kan :)




Dewi Remaja 2014/2015

Mahkota kemenangan disampaikan oleh juara Dewi Remaja 2009/2010, Noor Neelofa Mohd Noor atau Neelofa. Menjadi juara paling muda pertandingan yang telah dianjurkan sejak tahun 1985. Lamakan?



Biodata Raysha Rizrose | Juara Dewi Remaja 2014/2015


Nama Penuh : Farza Naquraisha Binti Mohd Fariz

Nama Panggilan : Raysha Rizrose

Nama Manja : Dada (ahli keluarga)

Tarikh Lahir : 22 Jun 1996

Umur : 20 tahun (2016)

Tempat Lahir : Subang Jaya, Selangor

Keturunan : Indonesia Cina (bapa) + Siam (ibu)

Tinggi : 170 cm

Berat : 48 kg

Cita-cita : Peguam Korporat

Teman Lelaki : Nabil Jeffri (pelumba F1 Malaysia)

Hobi : Membaca novel Inggeris, bersukan, suka mengarang, memasak

Makanan kegemaran : Makanan Thai (tidak makan pedas)


Profil Rasmi Twitter : https://twitter.com/raysharizrose

Profil Rasmi Instagram : https://instagram.com/raysharizrose/


Adik-beradik : Anak ke 4 daripada 7 beradik (4 Perempuan 3 Lelaki)

- Nelissa Senrose
- Uqasha Senrose
- Nelydia Senrose
- Farza Naquraisha (Dada)
- Muhammad Farza Danitra (Didi : 16 tahun)
- Muhammad Farza Qirana (Dida : 12 tahun)
- Muhammad Farza Arjuna (Diqa : 9 tahun)

Bakat : Menyanyi, berlakon & mengacara





- Gadis yang dikenali dengan sikap pemalu dan pendiam ini aktif dalam berpidato dan debat sewaktu zaman persekolahan. Gadis berkulit putih kemerahan suka mencuba sesuatu yang baru dalam hidupnya. Tidak pernah menggunakan sebarang pembersih muka daripada kecil sampailah sekarang. Mengamalkan minuman kolagen Secret of Senrose dan seorang pencinta kucing.   





Last Updated : 4/27/2016


13 comments:

Aisy Nasiha said...

Haha.. nk tambah..depa adik beradik ni belajar kat sekolah akak.. dululah..

Deanna Morni said...

oooo...adik beradik ka....muka lain skit.....heheheh

Siti Nurzafirah said...

Tinggi...

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam nina,
kekadang muka deme ni nampak tak sama
kekadang sama pulop :P

#BloggerUtara

Khai♥Rin : anies said...

igt raysha rizrose tu mmg betul nama dia...

Cik Ash said...

tengok.dewi remaja dari awal.tu dah syok.mesti.adik.nelydia ni

Puteri Wanita said...

eh kenapa nama dia sorang je lain :) ...

Murni Alysa said...

adik beradik tiri rupanya..patut ler..sebbab nelly & uqasha org kota bharu, kelantan..tapi dia org KL..tu yang pelik..hehehe

ruziani lg said...

Dy kan adik tiri kpd uqasha dan nely sbb tu nama lain. Raysha RIZROSE (fariz nama bapa kandung yg sebenar manakala rose nama bapa tiri) :)

fauzan rahman said...

Bkn adik beradik tiri..kan lahir dari perut yg sama walaupun berlainan ayah..kalau mak dia kawin dgn ayah budak tu,dah ade anak,baru panggil adik beradik tiri..kes tgk sinetron indon,semua duduk panggil adik beradik tiri..diaorang hidup atas darah mak kan

Anonymous said...

rose tu nama mak diorg

Mommy Cici said...

cantiknya. patutlah boleh jadi pemenang. lama tak layan Dewi Remaja ni T_T

Ainatul mardiah said...

Rose tu nama mak die. Mak die rose ayah die fariz. Tu yang rizrose. Kenapa pulak nak letak nama bapak tiri die pulak. Pelik awak ni. Haha

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com