2 May 2024

Review Filem Siksa Neraka (2023)

Assalamualaikum readers


Review Filem Siksa Neraka (2023) | Busy kerja dan rumah tangga sampai tak ada masa nak layan Netflix. Suka tengok filem Indonesia, terus meresap keinsafan dalam diri. Harraz pun tengok tapi bila scene seksaan tu dia tutup muka dengan bantal 😂




SINOPSIS :


Mengisahkan Zakir, seorang ustaz yang disegani dan dihormati penduduk kampung. Mempunyai empat orang anak; Saleh, Fajar, Tyas dan Azizah. Sejak kecil lagi, Zakir sangat tegas dalam mendidik anak-anaknya dalam agama.




10 tahun kemudian, suatu malam, empat beradik ini keluar rumah tanpa pengetahuan ibu bapa mereka yang ketika itu keluar menziarahi orang meninggal. Mereka mengambil jalan pintas menyeberangi sungai pada waktu hujan lebat malangnya mereka hanyut dibawa arus sungai.




Zakir menerima berita kematian anak-anaknya, dalam kesedihan tersebut satu persatu rahsia yang disembunyikan anak-anaknya selama ini terbongkar.




Siksa Neraka menunjukkan anak-anak Zakir menerima hukuman dan balasan di dalam neraka atas dosa-dosa mereka.


Jalan cerita sangat simple dan slow, watak Saleh tu boleh dikembangkan lagi sebab dia anak kebanggaan Zakir padahal dia banyak berdosa dan tahu rahsia Fajar dan Azizah tapi menggalakkan lagi adik-adiknya untuk melakukan dosa bukannya ajak bertaubat.


Filem ini banyak pengajaran tentang bapa yang memilih kasih dan terlalu tegas dalam didikan agama tanpa mempedulikan perasaan dan minat anak-anak. 

No comments:

Post a Comment

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com