9 May 2020

Diberhentikan Kerja

Assalamualaikum Readers



Apa yang Nina fikirkan akhirnya terjawab, seperti kita sedia maklum banyak company terpaksa ditutup akibat Covid-19 dan PKP. Alhamdulillah, still diberi gaji untuk bulan-bulan lepas walaupun separuh (bulan April) sebab last kerja pada 17/3/2020. Harini singgah ofis untuk dengar apa manager nak terangkan sebab tak suka dengar cakap-cakap staf lain. Better jumpa face to face lebih senang dan boleh tanya macam-macam. Niat tu memang nak resign dari company sekarang sebab risau kesihatan bos yang dah uzur, 84 tahun still datang office sebab anak-anak tak nak run the business. Chinese pun ada masalah ni 🤦🏻‍♀️ Risau bos mati kena cari kerja lain juga. Tak perlu dah nak buat surat resign and so on.



Kehilangan kerja tak sakit seperti kehilangan orang yang tersayang



Alhamdulillah, rasanya Allah dah atur siap-siap jalan hidup Nina. Dah ada rumah baru untuk bina keluarga dengan suami, otw nak settlekan bab nikah di pejabat agama (tunggu nak interview saja), tak nak peningkan kepala dengan masalah covid yang tak tentu bila akan pulih. Hanya doa baik-baik dapat kerja lain di Penang dan dapat sokongan family pun dah cukup. Dalam mindset ni tak nak fikir benda negatif. Ramai lagi yang kena buang kerja, tak dapat gaji langsung atau pampasan, ada bos lari hilangkan diri dan macam-macam lagi.



Tak sangka akan jadi salah seorang pasangan pengantin PKP 😂😂 Di PP tak dibenarkan nikah online, dikhuatiri tidak sah (masalah line internet etc)



Semoga yang senasib dengan Nina, tabah hadapi dugaan ini. In shaa Allah ada rezeki lain selepas nikah nanti. Jangan putus asa cari kerja, sekarang tak kisah kerja apa janji boleh buat simpanan untuk bayar commitment selepas 6 bulan nanti. Dana perbelanjaan dari kerajaan, kwsp dan company cukup untuk seorang. Hmm duit nampak banyak tapi semuanya untuk beli pekakas rumah. 




13 comments:

  1. Semoga dipermudahkan segala urusan..

    ReplyDelete
  2. Semoga tabah. Harap baik-baik sahaja selepas ini.

    ReplyDelete
  3. semoga dipermudahkan segala urusan sis! aminn!

    ReplyDelete
  4. Semoga terus tabah Dan kuat Semangat.. Amin..

    ReplyDelete
  5. wahh sonoknyer nak kawen., tahniah ye ciksukataip tuuuh., ;p

    ReplyDelete
  6. semoga bertambah ye Nina. insyaAllah, ada rezeki kat tempat kerja yang lain. hanya Allah je tahu. banyak kan berdoa, especially time bulan Ramadan ni. dan tahniah juga bakal pengantin PKP. huhuhu...

    ReplyDelete
  7. be strong nina! samalah kita, penganggur terhormat ni, haha

    ReplyDelete
  8. Hope you'll get a new job soon or whenever you're ready, kak Nina. I currently have to go for unpaid leave but I'm not sure if my company can survive the aftermath of COVID-19 for the next 6 months. So, I'm kinda prepared to be let go by the company as well.

    ReplyDelete
  9. Rezeki Allah ada di mana2
    Usaha, doa dan tawakkal.

    ReplyDelete
  10. semoga semuanya akan dipermudahkanNya buat Nina, anak buah kak ana pun pengantin PKP di Perak dua hari lepas, alhamdulillah juga tidk secara online nikah di pejabat agama cuma ada SOP dan hanya beberapa waris sahaja yang hadir.

    ReplyDelete
  11. Speachless. Cuma saya doakan semoga tabah dan diberi jalan lain olehNya.

    ReplyDelete
  12. semoga ada rezeki yang lain..

    ReplyDelete
  13. Semoga ada rezeki lain untuk Nina. Bila akad nikahnya?

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com