9 Feb 2024

Makanan Pakistan Di Hassan Briyani House

Assalamualaikum readers


Makanan Pakistan Di Hassan Briyani House, George Town | Lama tak update entri makan-makan sebab malas nak taip. Hehe.. slowly ok panggil mood rajin tu datang. Salah satu restoran di Penang yang menyajikan makanan-makanan dari Pakistan. Ini pun hubby yang try makan dulu, kalau menepati citarasa dia akan bawa Nina makan. Sebenarnya best jugak try makan walaupun memang Pakistan dalam list 'murah' untuk pi bercuti main salji.


Mutton Kerahi - daging kambing lembut dan juicy


Kebab daging


Restoran ini dah kali ke 4, kami masuk untuk menjamu selera. Kadang akan jumpa orang Pakistan makan di sini sambil cakap bahasa Urdu. Bukan bahasa Hindi ya. Tapi pelayan boleh cakap bahasa melayu. Jangan risau, kalau tak pasti bab menu tu boleh tanya. Kalau mai makan tengahari mesti order nasi briyani makan dengan kebab atau kerahi.



Alang-alang nak pi Pakistan lambertt lagi, mampu makan di restoran sajalah. Makanan-makanan di sini boleh diterima tekak asalkan suka mencuba menu-menu baru. Selalunya, memang lepas keluar dari restoran tu dengan perut memboyot sebab portion banyak. Kalau singgah ke Penang, jangan lupa masukkan dalam list ok, kami orang Penang pun cemuih (bosan) makan nasi kandaq.


Hassan Briyani House


Alamat : 196, Jalan Transfer 10050 George Town.

Buka : 9.00 pagi - 11.00 malam

No comments:

Post a Comment

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com