12 June 2011

Anak Tunggal (Part 1)



Ketika ini mendengar lagu Maher Zain sambil menaip.
dengan hati yang lapang & rasa bersyukur.
kenapa tiba2 aku rasa macam nie? entah la.
mungkin selepas terbaca kisah anak tunggal kot.
Ya, aku juga salah seorang darinya.
Anak tunggal selalunya manja, egois & cenderung kesepian, betol ke?
Ada kekurangan & kebaikannya, tengok la:


Kekurangan menjadi anak tunggal

Aku takde abang atau kakak yang suka mengarah ataupun adik yang mengada-ngada mintak pelempang. Seronokkah jadi anak tunggal Nina? Itu soalan yang selalu ditanya kawan. Sebagai anak tunggal, aku ada kekurangan yang bole buat korang menitis air mata, poyo pulak...


1) Tak bole kongsi kenikmatan
Menjadi anak tunggal memang bole dapat apa saja yang kita mahu.

2) Tiada tempat mengadu
Kalo ada orang buli aku kat skola dulu bole mengadu kat abang, mengadu kat cikgu bukan diorang pecaya.

3) Kena duduk rumah seorang diri
Selalu duduk rumah sorang2 bila mak ayah kuar tambah pula waktu malam, kena tido sorang, dah la penakut nak mampus.

4) Lonely
Masa kecil dulu aku mengaku yang aku cemburu tengok kawan2 aku bergurau dengan kakak & adik diorang, mandi same2. Seronok gila ada orang untuk bergaduh. Seronok gila ada adik beradik. Malas la aku nak tulis lagi nanti aku emo pulak.


Setakat ini saja sebab sibuk nak kemas bilik yang macam tongkang pecah, tak pasal2 aku kene bebelan yang panjang berjela. Tengok la esok ke tulat ke aku tulis part 2 pulak ye. oke bubye . 


TER-sangat SELEKEH aku !


8 comments:

Aniz said...

hepp jgn memalas...cpt publish part tu! hahaha

Intan Tengku Bokhairi said...

wohoo tkmau ckp psl u punya entry. nk ckp header cantik ! hehe :)

EZAN IDMA said...

alolo kesiannye. takpe, sy leh jadi kakak blogger kamu :)

EZAN IDMA said...

alolo kesiannye. takpe, sy leh jadi kakak blogger kamu :)

Syafiq Rosli said...

xpe2 jgn sdih2 ok..kawan2 boleh menemani awak..

ghost writer said...

pasti dapat kasih sayang sepenuhnya kan...mintak aper sajer mesti dapat..sapa lagi nak dibagi kalau bukan pada anak tunggal dowang sendiri..tapi tetap faham tahap kebosanannya...

Amanina Sofea said...

Syafiq: tak la sedih sngat sbab dh trbiasa..

kwan2 bnyak menemani...

Amanina Sofea said...

GW: kasih sayang tu memang ckup tp tak semesti apa yg dihajati akan dpat kcuali dpat result yg ok..

Kebosanan yg terlampau tahu..

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com