1 Dec 2018

Delicious Christmas Buffet Fiesta Di Lexis Suites Penang

Assalamualaikum Readers

 
 
Delicious Christmas Buffet Fiesta Di Lexis Suites Penang | Makan Christmas Sedap 2018 Di Penang | Entri makan-makan kembali bersiaran lagi. Tiba-tiba muncul terus hapdate entri makan. Kemain kau Nina, menyepi berminggu-minggu tup tup post pasal makan. Heee.. Ya ampun, idea makin kering kontang dah ni. Ok, kali ni nak promote makanan sempena Christmas di Lexis Suites Penang. 



Suasana Christmas meriah di Lexis

Happy tummy



Krismas akan tiba tak lama lagi, dan ramai hotel sudah mula mempromosikan sajian popular makanan mereka tak terkecuali Lexis. Ini kali pertama Nina cuba makanan di Lexis selepas beberapa kali terpaksa 'postponed' review dari pihak Lexis disebabkan pergi travel. Ok, bertempat di Roselle Coffee House dan Hibiscus Grand Ballroom, Lexis menawarkan makanan bersama kemeriahan untuk menyambut hari Christmas yang bakal tiba tidak lama lagi. Dibawah kesemuanya menu main dish di Lexis. Senarai Christmas Buffet Menu 2018 terbahagi kepada :



*Cold Delicacies
*Cheese Corner
*Soup
*Carving
*Seafood On Ice
*Pasta Stall
*Western Delight
*Hot Delicacies



Banyak menu main dish yang sedap dan menarik, lain dari hotel yang lain

Mini Burger with Salami

Grilled Spicy Sausage with BBQ Gravy

Poached Sea Bass with Fresh Dill & Saffron Butter Sauce

Grilled Lamb Chop with Mints Jeery

Homemade Chicken Roulade with Creamy Pomegranate Sauce

Oven Baked Fragrant Pumpkin with Fresh Prawn Meat

Pan Fried Smoked Duck Breast with ingredients & condiments

Fragrant Prawns with Nutmeg Mayo Sauce 



Hidangan disediakan oleh Executive Chef, chef Johnno dan teamnya telah menyediakan beberapa sajian yang bakal dihidangkan sempena Christmas Eve Buffet Dinner di Hibiscus Grand Ballroom dari pukul 6.30pm hingga 1.00am dan Christmas Day Buffet Lunch di Roselle Coffee House dari pukul 12.00pm sehingga 3.00pm. Kesemua hidangan akan dihidangkan di section yang berlainan dari cold delicacies, cheese corner, soup, carving, seafood on ice, pasta, western delight, hot dishes to dessert.


 






Brussel Sprouts with Turkey Ham





Deep Fry Cheese Ball


 

Apa yang menarik di Lexis, korang harus cuba hot pumpkin golden soup dimakan bersama fresh baked bread, rolls dan butter. Baru la terangkat! Jangan lupa cuba buffet with a variety of hors d'óeuvres iaitu Smoked Salmon Platter, Cherry Tomato & Mozarella with Balsamic Reduction, Australia Potato Salad bersama beraneka jenis salads seperti Chicago Turkey Salad coupled with different types of dressing yang akan menaikkan selera. Perlbagai salad yang menarik hati. 



Chicago Turkey Salad

Cherry Tomato & Mozzarella with Balsamic Reduction

Australia Potato Salad


Untuk sajian main dish, mereka menyajikan classic dish seperti Poached Sea Bass with Fresh Drill & Saffron Butter Sauce, Deep Fried Cheese Ball, Baked Creamy Seafood Stew, Homemade Chicken Roulade with Creamy Pomegranate Sauce, Grilled Lamb Chop with Mints Jerry, Fragrant Prawns with Nutmeg Mayo Sauce, Mini Burgers with Salami dan lain-lain lagi. Kelainan yang ada di Lexis ialah Pan Fried Smoked Duck Breast. 



Roasted Turkey

Pumpkin Golden Soup

Assorted Cheese



Tak sah kalau Christmas tak ada Roasted Turkey! yang dihidangkan bersama Yorkshine Pudding, Roasted Baby Potato, Chestnut & Apple Stuffing and Cranberry, Giblet, Butter Vegetable Sauce. Seterusnya Lexis juga menyediakan beraneka dessert yang sangat tempting seperti Chocolate Truffle Cake, Floating Island with Almonds & Caramel, Lexis style Bread Butter Pudding, Chocolate Fountain, Honey Dew Sago dan banyak lagi. Tak lupa juga Christmas Cookies, Stollen dan Yule Log. Banyak makanan yang mungkin belum tentu korang dapat rasa di hotel lain. Sajian yang dihidangkan oleh Lexis amat berlainan dari yang lain. Setiap hidangan ada keistimewaan sendiri. 



Fruits Section
 
Yellow Watermelon

Papaya

Jackfruit

Pineapple

Honeydew

Watermelon

 
Bukan itu saja banyak juga dessert yang chef Lexis hidangkan buat para pelanggannya. Banyak pilihan makanan yang boleh menceriakan hari korang. Meriah meja dengan pelbagai jenis kek dan dessert untuk dicuba termasuk aiskrim! Semuanya sedap-sedap belaka. Hehe.. Minuman juga terdapat dalam pelbagai perisa. Semuanya dah cuba. Sedap!






Baked Creamy Seafood Stew
 
Classic Cheese Cake


Sweet Pleasure

Chocolate Brownies

Sweet Pleasure
 




Lexis Bread Butter Pudding

Strawberry, Lychee Lemonade, Nescafe, Green Tea


Antara menu-menu makanan yang sempat kami nikmati dan rasai kesedapannya. Perut kenyang hati pun senang kan. Hee.. Patut cuba semuanya ok. Gerenti tak menyesal punya. Thumbs Up guys ! Come and join us soon. 



Enjoy our dinner







Chocolate, Yam & Strawberry with caramel & nuts

 

Harga yang ditawarkan amat berpatutan.Boleh refer harga di bawah ini, boleh buat bajet mengikut kemampuan masing-masing. Tetamu yang menjamu selera juga berpeluang memenangi cabutan bertuah pada Christmas Eve Buffet Dinner pada masa yang sama boleh menonton persembahan live band. Bagi sesiapa yang ingin menyambut tahun baru di Lexis boleh datang pada 31st December 2018. Selepas habis dinner di Hibiscus Grand Ballroom dan naik ke Sky Terrace untuk menyertai countdown party dan enjoy melihat magic show, live band, games session dan banyak lagi, semuanya disediakan hanya untuk tetamu. 


Christmas Eve Buffet Dinner
 
 
Starts 6.30pm - 1.00am on December 24, 2018 di Hibiscus Grand Ballroom
 
 
Adult - RM 120nett
Child & Senior Citizen - RM 70nett



Christmas Day Buffet Lunch


Starts 12.00pm - 3.00pm on December, 25 2018 di Roselle Coffee House

 
Adult - RM 88nett
Child & Senior Citizen - RM 58nett



New Year Fiesta Countdown Party


on 31st December at Sky Terrace 

 
- Buffet Dinner at Hibiscus Grand Ballroom : 6.30pm - 11.00pm
- After Party at Sky Terrace : 10.00pm - 1.00am

 
Adult - RM 188nett
Child & Senior Citizen - RM 100nett


 
Untuk info lanjut dan booking, boleh hubungi Lexis Suites Penang atau email ke reservations@lexissuitespenang.com atau contact Jason Chee ya..


 
Jason Chee
(Assistant Comm Manager)
Tel : 04-628 2888 / Mobile : 016-428 8572
 

2 comments:

  1. Memang menyelerakan..banyak betul menunya..puas hati bayar dan makan..

    ReplyDelete
  2. kalau x sedap x tau laa nk ckp cm ne... mgkn boleh rebah kekenyangan ;-)

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com