3 April 2013

Parlimen Bubar - Jom Pangkah?


Assalammualaikum.


Selamat malam semua, bestnya layan blog sambil sedut susu dutch lady full cream ditambah dengan cuaca hujan lebat. Fuhhh marvelles! Well, harini semua rakyat seluruh negara dah tau kan parlimen dibubar pagi tadi. Aku dan staf dengan penuh debaran menunggu depan tv, kerja-kerja semua habis terbengkalai semata-mata nak tengok Najib berucap. Akhirnya, berita itu memang menggembirakan aku sebagai salah seorang bakal pengundi untuk masa depan negara. Ayat memang skema, ini bukan main-main, ini SERIUS. Mungkin ramai yang tak perasan dengan keadaan PM yang agak gelabah ketika mengumumkan pembubaran Parlimen hari ini, secara tak sengaja menyebut tahun 2012 dan bukannya 2013. 




Kalau tengok komen-komen di Youtube, memang lawak dan memang buat aku rasa sakit hati. Itu tak baca lagi komen-komen kat FB. Kalau boleh nak bagi tau satu dunia yang Perdana Menteri Malaysia silap sebut tahun. Semua orang buat silap dan mungkin Najib hafal skrip yang disediakan dari tahun lepas lagi kot, takpun orang yang buat skrip tu saja nak buat kontroversi. Fikir logik dan matang, kita yang bakal mengundi nie bukan budak-budak hingusan lagi. Setakat pandai cakap saja, tak guna, setakat pandai make up pun tak guna bagi gegirl's yang kutuk-kutuk tu. Hahaa. 


Rasa tak sabaq nak pegi mengundi nie. Bila dah masuk bekerja dalam government environment, telah banyak maklumat yang dapat dan aku tahu parti mana yang akan dipangkah. Kita kena jugak ambik tahu hal politik, nak ke jadi macam negara jiran? kesian orang singa. Keputusan ditangan anda rakyat Malaysia, buat la keputusan yang bijak. Cewah dah macam ayat ketua menteri pulak. Tahun nie tak dapat nak jadi penjaga undi. Shedihnyaa. Hari ini juga genap 4 tahun Datuk Seri Najib bergelar Perdana Menteri Malaysia ke 6. Dengan ini maka gendang perang untuk pilihan raya bakal dipalu. Are you ready for the Malaysian 13th General Election (Pilihanraya Umum ke 13)?



22 comments:

[PCL] said...

emmm, dah ready..pcl kena balik ke perak ..buang undi kat sana..parlimen Pt. Buntar perak.

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

ena pun tak sabar nk mngundi.. tapi bukan untuk tahun ni lah.. 4 tahun akan datang.. sebab umur tak masyukk lagi... weeeeeeeeeeee

Miss Volvo said...

Hmm malas pulak nak mengundi2 ni :/

wahida said...

aku dah tak sabar nak mengundi dah ni...eheh...

munna said...

pilihan ditangan kita sendiri.... pilihlah mana yang rasa boleh memberikan apa yg kita inginkan pada Malaysia yg tercinta ini

Azlan Strider said...

akhirnya, mari berkempen #SayaSayangStrider hahaha

Regards,
-Strider-

Nick Nashram said...

parlimen dah bubar..
nak tunggu FAM bila pulak nak bubar.
kritik sikit terus kena saman.
peminat fanatik bola ni..huhu

Murni Alfathunnisa said...

tak sabar nak pergi pangkah. in shaa allah..kali ke3 mengundi...hehe.

Khai♥Rin : anies said...

mengundi di mn ya?

shasha yacob said...

nampak kegelabahan Pm kita disitu, kalau aku jadik pm aku pun getar . hihi , btw xminat politik, tpi sebagi rakyat malaysia, mesti kena mengundi juga.

[PCL] said...

kenapa tak publish komen2...segan kat sapa ?

Amanina said...

Ohh..kt parit buntar. sempadan la pcl

Amanina said...

Hehehe.. sabar taw ena.

Amanina said...

Haha.. wajib mengundi.

Amanina said...

Hehehe.. sama la kita.

Amanina said...

Yeahh betul tu akak.. pilih yg betul2

Amanina said...

Hahaha.. boleh. Nk gak berkempen #SayaSayangNina

Amanina said...

Hahaha.. kita tunggu dan lihat.

Amanina said...

In Shaa Allah..hehe

Amanina said...

Di penang khairin! hehe

Amanina said...

Haha.. memang gelabah la.
kena la undi sbb jd rakyat malaysia.

Amanina said...

Huhu.. takdak masa la

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com