4 May 2015

Indahnya Ciptaan Allah SWT


Salam Readers..


Kembali bekerja seperti biasa. Malas pun harus bangun mencari rejeki. Acece.. Cuti hari Wesak ditunda ke 5 Jun. Janji dapat cuti. Sepanjang jalan ke tempat kerja seawal 6.30 pagi dan kekadang balik 6.45 petang banyak keindahan yang dapat tengok. Contohnya waktu pagi sangat la cantik, langit warna pink keorengan gituw. Keorengan? ayat baru ciptaan sendiri.



Cantikkan pelangi selepas hujan | Apr, 29 | 7:31 AM


Syukur kepada Allah SWT, masih diberi kewarasan akal fikiran, diberi rezeki dan kesihatan seadanya mengikut apa yang sepatutnya. Dari pengalaman aku lihat fenomena alam langit ciptaan Allah, ia akan berubah dengan sangat pantas terutama waktu awal pagi dan lewat petang. Subhanallah. 



Cuaca cerah, cantiknya awan memutih  |  May, 4  |  3:35 PM

Tak sangka musim bunga makin besar sarang lebah ni  |  May, 4  |  5:20 PM

Cuaca macam nak hujan tapi tak pun  |  Apr, 28   |   6:45 PM

Sunset ! | Apr, 29   |   7:08 PM


Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

10 comments:

  1. SubhanaAllah memang cantik.

    ReplyDelete
  2. salam. hee sunset tg ohsem tuu ;p

    ReplyDelete
  3. marilah sentiasa bersyukur dgn nikmat yg Allah beri tanpa mengharapkan apa2 balasan kecuali takqwalah kita kepada Allah

    ReplyDelete
  4. hehehhehe...nk wat mcm mn kan....nak carik rejeki halal...

    ReplyDelete
  5. subhanAllah, indahnya pemandangan :)

    ReplyDelete
  6. Assalam nina,
    huntung la jugak boleh tunda2 cotik itu
    iols teruih takdak cotik hri wesak :P

    ReplyDelete
  7. cantik permandangan ciptaan Allah

    ReplyDelete
  8. betul bila kita menghayati alam nih, kita akan terpegun dengan ciptaanNya.. pernah tengok awan yang membentuk sesuatu.. menarik sangat melihatnya..

    ReplyDelete
  9. betul tu ... indah sangat ciptaan Allah :)

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com