20 Nov 2016

Penang Sentral Bakal Dibuka

Assalamualaikum Readers..


Penang Sentral Bakal Dibuka | Penang Sentral 2017 | Mercu tanda baru bagi penduduk Pulau Pinang. Setanding dengan KL Sentral tetapi yang membezakan ialah bangunan dan tapak keretapi. Kalau di KL underground kan, di sini stesen bas dan keretapi bersebelahan. Masih tak dapat nak pastikan bangunan tinggi dan bertingkat ni akan ada Mall atau benda lain. Sama-sama kita tunggu.


Penang Sentral Opening Soon on January 2018 tapi macam lewat siap


Dulu, tapak bangunan asal ni tempat ulang alik naik bas ke Alor Star - Butterworth - Ipoh atau dari KL. Stesen KTM Butterworth juga dah bertukar baru sejak ada ETS. Teringat conversation dengan Jay (Buddha tapi muka Indian Guy) dalam bas dari PIA (Penang International Airport) balik ke jeti dan tolong dia yang tak reti nak beli tiket bas or train balik ke Taiping. I'm quite impressive bout him. Dia arkitek dari airport Dubai yang baru transfer ke Istanbul. Dari sana balik Malaysia just nak jumpa neneknya. Yang kelakar atas feri, siap tunjuk semua benda dalam wallet sebab muka aku was-was 😂


Dia ada teka, design bangunan Penang Sentral ni nampaknya akan jadi lebih kurang macam di Dubai, stesen bas + shopping mall + hotel. Maybe teori Jay boleh pakai. Hehe.. Sayangnya kami lost contact, kalau tak mesti boleh travel Istanbul tanpa tour guide ! Haha.. Harap-harap dia tak pening dengan gadis Turki yang disukai tu. Susah nak explain soalan dia yang berbunyi 'kenapa ada gadis Muslim pakai tudung dan free hair?' (translate bm) 😅 Sorry dah melalut. 


8 comments:

  1. bestnya penang ! mek plan nk pegi tahun depan :)

    ReplyDelete
  2. Senanglah org Penang nanti noh....semua ada!
    Dah tak payah datang KL lagi hihi

    ReplyDelete
  3. Wahhhh! Makin maju dan padat nampaknya Penang nanti!

    ReplyDelete
  4. wahh penang sentral..
    bgusla utk org penang kan..
    btmbah tmpt nak jenjalan pasni..hihi

    ReplyDelete
  5. Kalau dia tanya soalan mcm tu susah jgk nk jawab kasi dia faham

    ReplyDelete
  6. harap2 pasni kalau dtg penang merasa laa terminal baru ya ;-)

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com