2 January 2018

Kezaliman Sesama Manusia Dan Binatang (Part 2)

Assalamualaikum Readers 😃


Sambungan Part 1 . Manusia melakukan kezaliman keatas binatang di akhirat nanti mereka menjadi saksi kepada si pelaku semasa di dunia.

Al Fatihah.. Akhirat kerbau kena soal kenapa tanduk tuan. Makhluk ciptaan Allahkan. Kita juga?

Buli tak apa jangan cederakan 



Akhir-akhir zaman banyak berita kucing kena simbah minyak, kena racun, badan potong 2. Moga Allah saja yang balas perbuatan orang langgar kitty Nina. Selalunya kerja jiran-jiran lah.


Buat baik kepada binatang. Ini kucing mintak sikit makanan di kedai dah shuh.. shuh halau. Taknak gangguan, pi makan di mall 😌😌 Kita bukan Nabi Sulaiman faham bahasa binatang.


Bela dari kecik. Dah umur 7 bulan. Macam anak dara dah pandai cari boyafriend


Di akhirat, sesama binatang yang cederakan binatang juga akan di soal oleh Allah apatah lagi kita. Contoh : rusa tanduk rusa yang lain hingga mati. Selamat membaca dan beramal 😃


6 comments:

dear anies said...

sapa yg buli gantung solotep tu? meh sini nak babab dia!

Usry Norie said...

Di akhirat kelak semuanya akan di adili sama rata hatta seekor kambing gemuk menanduk kambing kurus semasa di sunia dulu pun akan ada balasannya.
Pada masa itu, Allah akan menghidupkan kedua-dua kambing tadi dan kini tiba gilira kambing kurus pula menanduk kambing gemuk. Apatah lagi jika kita manusia membuat aniaya kepada binatang. Juga ada balasan yang sedang menanti.

siti hazreen said...

alahai, comelnya diorang nih!!

Siti Yang Menaip said...

buli2 pets kita sbb nak manja2.. tapi memang ada yang jenis kejam takde hati prasaan. tu memang menjawab nanti..

Jari Manis said...

Ahakss kacak lak tu boyfriend dia

Shahida Dzulkafli said...

Perkongsian yang bagus..

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com