25 Sept 2023

Review Filem In Time (2011)

Assalamualaikum readers


Review Filem In Time (2011) | Cuti-cuti sendirian berhad ni adalah masa nak layan movie di Netflix. Lama tak tengok lakonan Justin Timberlake. Agak lama dah movie ni tapi sebab trending di Netflix, dan belum pernah tonton why not kan. Filem sains fiksyen yang berkonsepkan "MASA" itu adalah emas/duit/segalanya.



Sinopsis :


Digambarkan pada masa hadapan, nilai wang kertas adalah tidak lagi laku dan digunakan dalam transaksi kehidupan di mana saintis moden telah mencipta gen baru 'diletakkan' di dalam badan manusia sebagai salah satu cara mengawal masa kehidupan manusia (mengelakkan lebihan populasi).


Ibu Will

Apabila mati angka akan menjadi kosong


 Bayangkan semua manusia akan kekal muda sebaik mencecah usia 25 tahun. Tiada beza antara ayah, emak, nenek dan cucu apabila semuanya nampak sebaya. Setiap gen akan menetapkan berapa lama manusia boleh hidup. Dan yang pasti seperti dunia nyata semua manusia yang kaya seolah-olah mahu hidup selamanya 'money buy everything'.



Will Salas, anak tunggal kepada ibunya yang hidup di time zone (18) iaitu kawasan setinggan di mana orang miskin di kerah untuk bekerja bagi orang kaya time zone (Greenwich). Gaji mereka di bayar dengan menambah masa yang ada di tangan, segala perbelanjaan juga di bayar menggunakan masa di tangan.


Will bertemu dengan Sylvia

Nenek dan ibu Sylvia. Semua nampak muda tapi umur dah 200 tahun lebih


Seorang yang kaya dari New Greenwich turun ke zone 18 untuk merasai kehidupan mereka. Will menyelamatkan orang kaya tersebut dari dirompak oleh 'minutesman' di kawasan tersebut. Orang kaya itu memberikan kesemua masanya kepada Will sebagai hadiah dan tidak lama kemudian dia meninggal.


Will dituduh membunuh seorang lelaki kaya dan mencuri masanya. Dalam masa yang sama, Will bertemu dengan Sylvia Weis, anak kepada Philip Weis yang merupakan jutawan masa. Mereka berdua merompak masa dari orang kaya dan mendermakan masa tersebut kepada orang-orang miskin. Nilai murni mereka bagus tapi orang-orang tak akan rajin bekerja sebab mereka mempunyai masa yang banyak.


Will dan Sylvia merompak masa sejuta tahun di pejabat bapa Sylvia

Kalau rasa jalan cerita menarik, boleh cari di Netflix. Jalan cerita lain dari yang lain dan menguji tahap keimanan seseorang.

3 comments:

  1. Uit, seriouslahh..Nak jugak muda foreverrr..Fuhhh, beli masa ek 😄

    ReplyDelete
  2. Filem lama.. rasa macam pernah tengok..

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com