22 Jan 2024

Jenama Coklat Paling Sedap

 Assalamualaikum readers


Jenama Coklat Paling Sedap | Jenama coklat yang tak terlibat funding penjajah. Yang masih boikot teruskan, rupanya dalam fasa boikot jumpa jenama coklat yang lagi sedap dari Cadbury, Nutella dan lain-lain. Yang nak diet dan concern bab kurus dan kesihatan pilihlah dark chocolate especially yang 70% ke atas tu. Kajian juga mendapati ambil dark chocolate masa study bantu otak kekalkan info baru hasil dari Flavonols bagi boost power pada sel-sel otak supaya jadi mudah ingat.


Tip lain ialah sekali makan tu jangan habiskan 1 bar terus. Makan kiub by kiub. Jadi coklat akan tahan lama (tak lah bersalah sangat beli yang mahal), pastu kita dapat elakkan makan coklat banyak-banyak dalam satu masa yang sama. Kalau tak dapat nak kawal craving, tolong stay away dari coklat dulu 😁 korang lose weight nanti hilang selera nak makan coklat. Ini antara jenama coklat yang boleh dipilih :


#1 Beryl's


#2 Vochelle




#3 Benns




#4 Godiva (Turkish)




#5 Lindt (Switzerland)




#6 Whittaker's (New Zealand)




#7 Patchi (Lebanon)


Kalau tak ada idea nak beli apa untuk yang tersayang, beli coklat-coklat di atas pun dah buat si penerima tersenyum lebar. Harga coklat-coklat ni boleh tahan tapi semuanya coklat yang baik untuk tubuh bukan dipenuhi dengan gula semata-mata.

2 comments:

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com