30 May 2023

Senarai Restoran Halal Di Malaysia

 Assalamualaikum readers


Senarai Restoran Halal Di Malaysia | Menjadi kewajipan kita sebagai orang Islam mencari yang halal. Tak kiralah rezeki atau pun makanan. Di Penang dah jadi satu trend, majikan non-muslim, tiada sijil halal tapi pekerja melayu. Senarai restoran ni, di ambil di website Jakim ya.


SENARAI RESTORAN HALAL DI MALAYSIA




Senario ni boleh nampak bila weekends atau cuti sekolah, pelancong local a.k.a netizen yang pantang nampak kedai viral terus serbu, asalkan nampak muka melayu. Viral kalau halal dan sedap, tak apa jugak.


SENARAI RESTORAN TIDAK HALAL




Nak tak nak kenalah rajinkan diri research dulu kedai-kedai untuk JJCM. Semuanya di hujung jari. Sekarang kedai nasi kandar pun, dah ambil stok ayam, daging dari tokey cina. Nama kedai-kedai tu biarlah rahsia. Kalau rajin In Shaa Allah, Nina publish senarai kedai nasi kandar famous dan sedap di Penang ya! Ini yang tak sedap pun bersepah muka orang luar 😂


9 comments:

  1. Baru tahu, Blackball tu tak halal. The Alley pun ada kat sini. Tak pernah order, walaupun ada nampak di foodpanda. Thank you for sharing, Nina.

    ReplyDelete
  2. no 34 wink wink😉😉😉😉

    ReplyDelete
  3. sy masih mencari status Daboba.. harap2 dah dpt sijil halal

    ReplyDelete
  4. Vira lagi penting dari halal.. huhuhuhu..

    ReplyDelete
  5. Bagus Nina share ni. Kadang ada orang tak alert nak check dulu.

    ReplyDelete
  6. Yg senarai x halal tu dome cafe je pernah mkn..

    ReplyDelete
  7. penting cari tgok kedai yg ada logo halal dan tukang masak nya org islam. kbnykan kedai makan xde logo halal dan tukang masak bukan islam..jgn tnye halal ke tak makanan dlm restoran yg sebegitu sbb orang bukan islam tak tahu maksud sbenar HALAL. yg dorang tau, tmpt xde masak makanan berunsurkan khinzir dan xde arak kira halal restoran dorang. xbole juga mcm tu.kan =(

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com