22 May 2023

Review Filem AKA Di Netflix

 Assalamualaikum readers


Review Filem AKA Di Netflix | Sebuah filem French yang di tayangkan di Netflix dan termasuk dalam senarai Top 10. Apa saja yang top meletop ni mesti tengok sebabnya, dalam Netflix tu mostly banyak filem dan drama bersiri yang lama-lama tapi masih ada peminat tersendiri yang akan cari dan tonton. Eh melalut pulak 😂



SINOPSIS :


AKA bermula dengan ejen khas yang dihantar ke Libya untuk menyelamatkan Sonia Gautier, seorang wartawan Perancis berprofil tinggi dan dia diselamatkan dalam masa yang singkat. Lelaki itu adalah Adam Franco, diupah oleh perisik Perancis untuk menyusup masuk ke dalam sindiket jenayah Perancis yang dikendalikan oleh Victor, lelaki utama yang terkenal kerana melindungi lelaki Sudan yang kini penyokong ISIS.




Tugas Adam Franco adalah untuk mendekati Victor dan mendapatkan maklumat tentang lelaki Sudan yang kononnya seorang pengganas. Victor adalah orang yang membiayai lelaki itu di Perancis dan terbuka tawaran seluas-luasnya jika sesiapa dapat membunuhnya. Adam menyertai pasukan itu dan tugasnya melindungi anak-anak Victor. Dalam plot tiada bukti yang menunjukkan Adam Franco membuat penyelidikan terperinci tentang latar belakang Victor, di mana penonton tak tahu hujung pangkal cerita.




Dalam masa yang sama, Adam Franco berubah hati menyelamatkan anak-anak bosnya dan tunjukkan pada penonton versi dirinya yang lembut dan baik hati kerana anak-anak itu tidak ada kena mengena dengan sindiket. Sifatnya berguna walaupun di penghujung filem dan filem menjadi agak pelik dan tidak faham apa yang ingin pengarah sampaikan?


🌟🌟/5

3 comments:

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com