27 May 2023

Suami Kemalangan Di Tol Sungai Dua

Assalamualaikum readers


Ajal dan rezeki semuanya di tangan Allah. Malang tak berbau, walaupun setiap minggu mesti ada trip ke Kuala Kedah, hubby terpaksa bawa lori sebab driver sebelum ini dah berhenti dan bos tak nak ambil pekerja lain. Walaupun tahu risiko bawa lori ni 'high risk' tapi sebab nak cari rezeki tiada pilihan.



Keadaan lori yang hubby pandu. Hari kejadian tu, merasa jadi Spiderman. Badan tergantung


Pagi 25 Mei, jam 10.54 pagi terima call dari hubby. Dia kata accident, lori terbalik. Memang pagi tu dia kata kena pi jeti Kuala Kedah, hantar motor-motor customer ke Langkawi. Terus drive dari Bayan Lepas ke Sungai Dua, Butterworth. Nina tak kira dengan speed trap yang ada haritu, janji nak cepat sampai.


Ini lori yang langgar lori hubby, boleh nampak kesan tayar sebab brek mengejut. Sah bawak laju ni. Tak boleh brain nak dekat dengan tol tapi boleh laju lagi

Kesian orang Langkawi tak dapat merasa motor-motor baru


Sampai tempat accident, polis dah sampai, bayang ambulance tak nampak. Sedangkan Hospital Seberang Jaya dekat saja. Bayangkan lori langgar lori. Alhamdulillah.. tiada kecederaan yang serius. Selesai buat laporan, terus ke hospital untuk check, takut ada kecederaan dalaman.


Kalau pi hospital gomen, agaknya boleh bawa bantal kot sebab tunggu giliran yang lama


Tunggu buat CT Scan

Alhamdulillah

Nina decide bawa hubby check up di hospital swasta saja sebab nak cepat. Bila ada insurans ni tak risau sebab boleh claim. Tak semua orang bernasib baik dapat majikan yang bagus tak seperti bos hubby ni. Kalau tengok di TikTok, semakin ramai pemandu lori dan treler dah pasang dashcam untuk keselamatan. Jika berlaku kemalangan, netizen akan sesuka hati label, pemandu-pemandu kenderaan besar yang salah 💁 


14 comments:

  1. Alamak, ngerinya tengok lori terbalik.
    Alhamdulillah, mujur suami Nina selamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kereta rasanya dah meninggal. Alhamdulillah

      Delete
  2. nasib baik tiada kecederaan yang lebih teruk..syukur alhamdulillah...saya cukup bersimpati dan mohon semua pihak reda dan bersabar..

    ReplyDelete
  3. yang langgar tu mabuk ke apa? nak dkt tol kot? ko bawa lori bkn nya kereta dah dekat boleh brek lagi. bagero punya driver mcm ni... menyusahkan org je

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pasti.. hanya polis saja yg tahu based on CCTV

      Delete
  4. so hussaini ada cedera apa2 tak? ambulans mmg mcm tu. igt sy share psl excident pelumba basikal thn lps? betapa lembabnya laaaaa ambulans nak smpi... haih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah tak cedera.. Ambulans sampai utk check keadaan lori bukan orang sebab orang dh tak ada

      Delete
  5. Allahu....alhamdulillah... xde pa yg serius yer.. seram tgk lori tu.. alahai

    ReplyDelete
  6. Allahuakbar! Syukur tak ada kecederaan teruk. Untung ada insuran boleh claim. Kalau ke hospital besar lagilah lambat prosesnya.

    ReplyDelete
  7. allahuakhbar.... baru sempat baca kisah eksiden nina dan hubby,, semoga dah bertambah baik ye

    ReplyDelete
  8. cmne husband nina? ok x? Ya Allah.bole faham perasaan tu. moga Allah lindungi nina sekeluarga dan kita semua dari musibah yg tidak mampu kita tnggung. Aamiin. insyaAllah. rezki besar nak dtg tu. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah tak ada yg serius.. allah masih sygkan dia. Aaminn terima kasih Yaya

      Delete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com