3 Apr 2023

Apakah Maksud Penyondol?

 Assalamualaikum readers


Apakah Maksud Penyondol?Cari maksud ni tak ada pulak dalam kamus bahasa melayu 😂 Lately banyak kita tengok kes rumah tangga dari artis hingga ke netizen, tidak kira umur dan pangkat. Hubby pernah pesan, jangan sesekali share 200% pasal life kami di social media included dalam blog. Share sikit-sikit sudah 😅 Netizen ni kalau tak share pun, kata rumah tangga bermasalah. Hmm matilanak nak ambil pusing mulut orang.



Maksud penyondol tu lebih kepada sondol agaknya. Pendapat sendiri, kalau orang ketiga muncul dalam masalah rumah tangga, itu merupakan pilihan individu. Diri sendiri yang membenarkan orang ketiga hadir dalam keluarga atau kita sendiri ada hak untuk menolaknya.



Perasan tak si penyondol ni tak lah terlalu cantik macam miss world. Mereka sukakan kemenangan, dapat memiliki hati serta hidup lelaki yang dia sasarkan. Mereka ini bersifat kompetetif. Mereka ada target, lelaki yang tak berduit atau tak stabil dan buaya darat bukan sasaran penyondol.


Untuk yang sudah berumah tangga, jagalah hubungan dan dalam masa yang sama, saling mengingatkan untuk menjaga ikhtilat, walau di mana kita berada dan sentiasa berdoa pada Allah agar dijauhkan dari golongan penyondol ini. In Shaa Allah 💕 Entri ini tiada kaitan dengan sesiapa.


3 comments:

  1. sama. suami cda lagi tak suka share pasal pasangan dia, katanya takut ada yang iri hati. di kacau anak bini pulak. nak2 di FB. banyak pemberita di FB.

    ReplyDelete
  2. Oh, dalam kes ni, penyondol adalah orang ketiga dalam rumahtangga, ye. Saya ingat, orang yang suka bawa kereta terlalu rapat dengan orang hadapan. Hehe..

    ReplyDelete
  3. Penyondol dlm khidupan suami isteri bmksd ada org ketiga yg rampas suami org.tp pkataan rampas tu bmksd nk bolot suami tu sorg2 @ xnk share dn rosakkn rmhtgga hngga cerai berai.klu yg dtg tp x musnahkn khidupn org tu bkn perampas tp nk tumpang ksih ngn suami org.nk atau tdk itu dh lumrah kehidupn dn poligami bkn haram aslkn x mnyimpang dr landasan agama.

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com