22 Jun 2023

3D Art Museum Langkawi

Assalamualaikum readers


3D Art Museum Langkawi | Part last makan angin di Langkawi dan sambungan lepas keluar dari SKYREX. Kami habiskan masa selfie puas-puas dalam LARGEST 3D ART MUSEUM IN MALAYSIA! Tiket flight malam, ada masa nak shopping sebelum balik. Yang kelakarnya masuk sini, kami laki bini round 2 kali sebab time masuk tu dah ramai orang. Gigih tunggu orang semua dah ke area lain baru selfie tanpa gangguan.



Struggle bergambar dengan Harraz yang kejap hilang, kejap lari. Dia ajak main cak cak pulak. Cuak jugak kalau budak ni hilang betul-betul. Tak pasti museum ni ada berapa bahagian tapi lukisan sana sini. Rambang mata nak selfie. Layan jelah gambar-gambar yang sempat snap.



Ada show macam dalam video ni di kawasan lapang (gambar atas)

Layan sajalah

Semuanya gelap tapi lukisan macam dalam glow in the dark


Kalau masuk sini wajib cas bateri fon penuh ya. Tambah yang ada anak tu, kena layan. Haha.. Sebab banyak lukisan-lukisan menarik dan show yang ada. Tak pastilah berapa lama kami habiskan masa dalam ni, yang pasti lebih dari 2 jam. Setiap bahagian, ada lukisan tersendiri.


Selfie di sini pun berkali-kali snap gambar sebab Harraz tak bagi kerjasama
Paling menarik!

Akhirnya jumpa jalan keluar

___________________________________________________________________


Dalam lewat petang, kami pun menyusur ke Underwater World semula sebab nak borong coklat dan parfume. Compare harga di HIG dan pilihan coklat tak banyak macam di Coco Valley. Dalam masa yang sama MIL beli kain pelikat dan Nina beli kain batik untuk mak. Design cantik, kami terus beli. Akhirnya, Nina terpaksa beli luggage sebab semata-mata nak letak barang shopping. Part susun, hubby kata dia nak buat di airport. Fuhh lega.  


Selesai check in luggage, MIL panggil suruh pilih gelang

Rupanya nak belanja. Pilih saja yang berkenan di hati

Biasalah kalau naik AA, delay tu perkara biasa. Pukul 9.40 pm baru fly, view biasa di Langkawi waktu malam. Mencandat sotong.

Pukul 10.01 pm baru nampak jambatan ke dua. Selamat mendarat
Hasil yang di borong untuk parents

Tersadai tak dapat grab! Setengah jam juga tunggu


Berakhir sudah cuti-cuti perabis duit di Langkawi, ada rezeki, umur panjang kita jumpa lagi. Itu pun kalau ada tempat tarikan baru. Hehe.. Kos cuti di Mesia lagi mahal dari masuk Hatyai 😂 Siapa setuju?

4 comments:

  1. cantik dan kemas lukisannya👍👍👍saya suka!

    ReplyDelete
  2. wah..meriah tu jalan2.. kalau masuk 3D museum tu, memang meriah la bergambar kan...
    best best

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com