6 Jan 2013

Jatuh Cinta


Orang atas nie namanya abang Jacob tapi dia takda kena mengena dengan entry kali nie.. Jatuh Cinta.. Yeah memang perasan tapi bukan aku nak cerita pasal manusia tapi pasal kenderaan..haaa!! kenderaan, for what?? entry aku suka hati aku lah kan.. Hee




Anyway, selalunya dalam blog nie dah banyak kali aku cerita asyik balik ke Ipoh naik bas, so kali nie aku jatuh cinta dekat sebuah syarikat bas, nak kemana ja memang pilihan pertama kau kenderaan, bas kedua yang aku jatuh cinta mesti Mara Liner. Selalunya kalau pegi kaunter, abang tiket tu cakap "adik belajar kat kolej mara, elok sangat adik naik bas mara". Itu semua ayat nak membodek aku tapi kalau lambat sikit mesti nak tinggal aku, terpaksa pulak melambai-lambai dekat pakcik drebar, nak korek hidung pon segan sebabnya ada cctv. Hihii.. 






So kalau dah jatuh cinta susah nak bertukar, dah dekat 2 tahun setengah naik bas tapi tak tau plak syarikat Sri Maju nie milik keluarga Datuk Michele Yeoh. Ala yang suka silat2 dalam iklan susu Anlene tu. Kalau nak pegi KL, Hadyai, Alor Star, Johor Bahru & Singapura boleh naik bas nie. Dulu ia menjadi syarikat bas ekspress tertua di Ipoh yang menjadi nadi penduduk Ipoh untuk ke Pulau Pinang, KL & Singapura.


Paling penting selamat, cepat dan drebar bas pon dah kenal. Nak perasan lettew kononnya aku nie fames. Well, dah tiap2 minggu asyik tengok muka yang sama opcos la kenal. Tapi sayangnya hari rabu ini aku tak dapat naik bas balik Ipoh sebab takda tiket pukul 3. Jadi terpaksa naik bas Konsortium. Apa boleh buat, daftar sem 6 punya pasal. 


No comments:

Post a Comment

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com