25 May 2023

Review Filem Day Shift (2022)

 Assalamualaikum readers


Review Filem Day Shift (2022) | Banyak sebenarnya review drama dan filem dalam draft yang berjaya di publish dalam bulan ni. Yeahhhh yabedabeduuu! 💃


Antaranya filem di Netflix ni yang Nina tengok dari tahun lepas, lepas tu baru teringat eh, tak publish lagi lah. Haha.. Filem ni berkisar pada vampire yang berleluasa di kawasan bandar US. Yang memang penakut tak digalakkan tengok.



SINOPSIS :


Bud Jablonski ialah seorang suami dan ayah yang menyara keluarga sebagai pembersih kolam. Kerja hakikinya ialah memburu dan membunuh pontianak. Bud melihat sorang lelaki keluar dari rumah tempat dia bekerja. Kemudian,  memecah masuk ke dalam rumah dan menjumpai dua pontianak, seorang wanita tua (anak Audrey) dan seorang lelaki muda.


Audrey



Bud membunuh 2 pontianak itu dan mencabut taring mereka untuk dijual di kedai pajak gadai, tetapi harga yang ditawarkan oleh Troy tidak mencukupi untuk mengatasi masalah kewangannya. Bekas isteri Bud, Jocelyn, merancang untuk berpindah dan masukkan anak mereka ke sekolah swasta termahal. Untuk menyara hidup anaknya, Bud terpaksa kembali bekerja di kesatuan pemburu pontianak dengan bantuan rakan tenteranya lamanya, Big.


Bud & Big




Bos lamanya enggan mengambil Bud bekerja kerana sejarah kerjanya yang suka melanggar kod. Dia akhirnya di terima dengan syarat ketat, hanya perlu bekerja pada syif siang dan diawasi oleh Seth.


Audrey menemui pontianak yang dibunuh Bud. Audrey menemui, menyeksa, soal siasat Troy sebelum membunuhnya. Dia merancang untuk membina rumah dan menubuhkan koloni pontianak supaya Audrey boleh membina tenteranya sendiri.


Seth


Bud dan Seth pergi memburu. Seth tidak melaporkan pada bos walaupun Bud melanggar protokol selepas mengetahui Bud menyara keluarga dengan pendapatannya. Audrey marah dan menculik keluarga Bud. Berjayakah Bud menyelamatkan keluarganya dan membunuh Audrey?


🌟🌟🌟🌟/5


4 comments:

  1. semua pontianak dia jumpa dia akan bunuh ke?

    ReplyDelete
  2. x sangka jamie foxx boleh terima watak mcm ni...
    skrg entah apa khabar dia agaknya... dgr aritu dia sakit

    ReplyDelete
  3. Syok layan filem ini.. Pontianak dia ganas.. kikiki..

    ReplyDelete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com