26 December 2017

Kezaliman Sesama Manusia Dan Binatang (Part 1)


Assalamualaikum Readers 😃


Hati tergerak nak share. Isu ceramah di masjid. 3x seminggu lepas maghrib, speaker besar semua rumah boleh dengar. Alhamdulillah JAIPP 😊😊 Azam 2018 mesti nak upgrade jadi lebih baik.


Kezaliman lidah sesama manusia. Jaga mulut. Zalim lidah seperti fitnah, makan harta orang, maki hamun, mengumpat. Dari lidah sentiasa bercakap benda tidak berfaedah maka Allah tambahkan lagi kekotoran dalam hatinya. Nauzubillah.


Makcik Bawang siapa bagi gelaran? Tertanya bawang merah ke putih hahaha


Netizen juga penyumbang dosa. Kritik orang sana sini dalam media sosial walaupun bukan dari percakapan tapi Allah tahu.


Ustaz juga belum tentu masuk syurga. Kita bercakap tentang orang. Akhirat kena beri pahala kepada orang sampai pahala yang dikumpul habis sedekah kepada orang.


Setiap orang ada group whatsapp, Nina lebih suka clear chat dari baca benda2 tak berfaedah. Nampak gambar artis tu faham2 isu apa. Artis pun manusia, mengata dapat dosa.


4 comments:

dear anies said...

sbb tu ada pepatah ckp, sbb pulut santan binasa...

Busyra Takiyudin said...

betul tu. skrng ni ramai sngt pengkritik.. smoga kita dijauhkan dari perkara mcm ni.. amin..

Jari Manis said...

Yolaaaa bawang kan boleh buat mata menangis..sesuai sgt gelaran tu..bawang merah arr bwg putih mata x sakit

Shahida Dzulkafli said...

Betapa bahayanya mulut.. Dan kini tangan pula..

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com