26 March 2013

Tengkuk Ayam Ohh Ayam


Assalammualaikum.


Selamat tengahari dan selamat berlunch. Apa yang tengaharinya, dah masuk petang la. Mengigau pulak. Dalam bulan nie aku dapat penyakit baru. Entah berjangkit dengan siapa pun taktau. Setiap hari dah ketagih nak makan tengkuk ayam. Halamak teruk la camni. Sikit-sikit tengkuk ayam, meratah saja pun boleh. Mak-mak angkat diopis dah larang aku jangan makan tengkuk tu tapi hang makan jugak nina. Buat tak endah dengan teguran orang tua. Balik rumah tak mengidam pun. 


Nasi bersama tengkuk ayam. Nyumm


Kata orang tua dulu kala "kalau makan tengkuk ayam, bila kawen nanti kepala teleng". Sejak orang tu marah, aku dah kurang sikit nak fikir pasal kawen-kawen nie. Kat rumah kalau suruh mak beli tengkuk ayam memey tak dapat ler. Dibelinya dada, goreng garing-garing bagi aku makan. Yelah, aku pun taknak nanti bila tengah bersanding kepala teleng. Macam mimpi ngeri je, kesian my hubby kan. 


Tapi setahu aku, sebelum nie tak makan tengkuk ayam pun memang kepala suka teleng, kalau korang perasan setiap gambar dalam blog nie mesti kepala aku teleng, memang faveret suka teleng atas bahu orang.. Opsss bahu siapa ya? Hehee. So, lepas nie tak boleh makan kat cafe sebab ada tengkuk ayam. Takmo nanti ada orang mengata aku masa tengah bersanding :P Kalau nak teleng jugak, pengantin lelaki pun kena teleng sekali, teleng sama-sama, baru orang cakap "so sweet". Ngeh ngeh :) 


Eh..eh, kenapa bila baca lagi shekali, kite rasa macam entry pasal kawen. Kenapa perempuan saja yang kena? tak adakah lelaki yang mengidam tengkuk ayam? Haha. Soalan cepumas nie.. Jom teleng ke kiri, teleng ke kanan ~~ lalala

40 comments:

Nick Nashram said...

paha ayam lagi sedap.
banyak isi..cecah ngan sos :)

アヌム said...

tak makan tengkuk ayam hehee

[PCL] said...

xpa ..teleng amik gamba tu kan trendy, sedap apa mkn tengkuk ayam pepak sekali dengan tulang2 dia..pcl pon suka sangat2..emm.

Aku Penghibur said...

heheeh mcm2 ..first time dengar benda nie

Cik Tia said...

laa , makan tengkuk ayam ka? hehe. sy tak pernah rasa sebb otak lagi cepat pikey negatip. haha

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui lak tak gemar bahagian tu..huhu

Remy hazza said...

cuma satu amaran jer... kan org tengok kalau mkn tengkok ayam tu macam gelojoh jer....tak sesuai..padahal byk part lain yg boleh dimakan.....he3

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

eerrr suka mkn bahagian peha je.. bhgian lain slalunya trpaksa makan..hehe

my all said...

tak reti mkn tengkuk ayam...huhu...

Miss Volvo said...

jarang gila makan tengkuk ayam. hmmm kadang2 terasa mcm geli HEHEHEHEHEHE

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

hahaha ena pun pernah dengar bnde yg sama, kalau makan tengkuk ayam, kepala jadi teleng.... apapun, ena pun suka ratah tengkuk ayam.. sedapkan sis

are_lin@yu said...

hihi fakta atau auta ;-)

boni kacak said...

patut ada pertandingan kepada paling teleng. mesti awak akan menang.hahaha :P

afzalsukasuki said...

abang makan tengkuk ayam..atas pelamin abang ok je :)

tapi sebenarnya ada masalah gak..
bila abang selalu makan tengkuk ayam ni, banyak la peniaga2 ayam merungut takde untung sebab abang beli tengkuk ayam je :P

Seneorita Baharin said...

ehehehe, sama2 teleng kan sweetttt.. :D lawak laa u ni dear.. so sweet ^________^

Hanis Azla said...

he..he.. dulu sebelum kahwin, akak takut juga nak makan leher ayam sebab takut teleng time bersanding.. walau tak tahu pun apa kaitannya tengkuk ayam dengan teleng kepala..

munna said...

kak munna tak minat sgt makan leher ayam... tulang je pun yg ada.... tapi kalau tonkeng ayam suka je... lagi2 kalau tonkeng ayam madu

Mas Zull said...

assalamualaikum...hehehe geli hati kan...;)

reenapple said...

Aku tak tahu lak ada pantang larang cenggitu. Agagagaga. =D

Azlan Strider said...

ini ketegori entry hint nak kawen ke apa nih??hahahha

Regards,
-Strider-

Amanina said...

Hehe..suka jugak paha ayam :)

Amanina said...

Hehee..

Amanina said...

Hahaha..trendy yg teruk rasanya. ohh ada geng :)

Amanina said...

Hehee..macam2 ada

Amanina said...

Hehe..yelah tia. sedap kot

Amanina said...

Hehe..takpa janji makan ayam

Amanina said...

Hahaha..betol2

Amanina said...

Hehe.. peminat drumstick la nie

Amanina said...

Hehee..try la

Amanina said...

Hahaha..kite tak geli pon

Amanina said...

Hahaha.. pesanan org dulu je ena. Gimme 5! sedap2

Amanina said...

Taktau la..hihih :)

Amanina said...

Hahaahha... lawak2 :D

Amanina said...

Yeke? wahh, tahniah2 :)
hahaha, abang beli je sekor ayam senang

Amanina said...

Hahahaha..sama2 teleng gitu :D Jumpa nanti lagi taw dear ^___^

Amanina said...

Hehehe.. yelah akak, taktau apa kaitan ayam tu ;)

Amanina said...

Wah suka makan tongkeng..hehe

Amanina said...

Waalaikummmusalam akak..hehe ;)

Amanina said...

Hahaha..ada2 ;)

Amanina said...

Hahahaha..lambat lg nak kawen
Tunggu abang azlan dulu ;)

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com