26 Mar 2013

Tengkuk Ayam Ohh Ayam


Assalammualaikum.


Selamat tengahari dan selamat berlunch. Apa yang tengaharinya, dah masuk petang la. Mengigau pulak. Dalam bulan nie aku dapat penyakit baru. Entah berjangkit dengan siapa pun taktau. Setiap hari dah ketagih nak makan tengkuk ayam. Halamak teruk la camni. Sikit-sikit tengkuk ayam, meratah saja pun boleh. Mak-mak angkat diopis dah larang aku jangan makan tengkuk tu tapi hang makan jugak nina. Buat tak endah dengan teguran orang tua. Balik rumah tak mengidam pun. 


Nasi bersama tengkuk ayam. Nyumm


Kata orang tua dulu kala "kalau makan tengkuk ayam, bila kawen nanti kepala teleng". Sejak orang tu marah, aku dah kurang sikit nak fikir pasal kawen-kawen nie. Kat rumah kalau suruh mak beli tengkuk ayam memey tak dapat ler. Dibelinya dada, goreng garing-garing bagi aku makan. Yelah, aku pun taknak nanti bila tengah bersanding kepala teleng. Macam mimpi ngeri je, kesian my hubby kan. 


Tapi setahu aku, sebelum nie tak makan tengkuk ayam pun memang kepala suka teleng, kalau korang perasan setiap gambar dalam blog nie mesti kepala aku teleng, memang faveret suka teleng atas bahu orang.. Opsss bahu siapa ya? Hehee. So, lepas nie tak boleh makan kat cafe sebab ada tengkuk ayam. Takmo nanti ada orang mengata aku masa tengah bersanding :P Kalau nak teleng jugak, pengantin lelaki pun kena teleng sekali, teleng sama-sama, baru orang cakap "so sweet". Ngeh ngeh :) 


Eh..eh, kenapa bila baca lagi shekali, kite rasa macam entry pasal kawen. Kenapa perempuan saja yang kena? tak adakah lelaki yang mengidam tengkuk ayam? Haha. Soalan cepumas nie.. Jom teleng ke kiri, teleng ke kanan ~~ lalala

40 comments:

  1. paha ayam lagi sedap.
    banyak isi..cecah ngan sos :)

    ReplyDelete
  2. tak makan tengkuk ayam hehee

    ReplyDelete
  3. xpa ..teleng amik gamba tu kan trendy, sedap apa mkn tengkuk ayam pepak sekali dengan tulang2 dia..pcl pon suka sangat2..emm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..trendy yg teruk rasanya. ohh ada geng :)

      Delete
  4. heheeh mcm2 ..first time dengar benda nie

    ReplyDelete
  5. laa , makan tengkuk ayam ka? hehe. sy tak pernah rasa sebb otak lagi cepat pikey negatip. haha

    ReplyDelete
  6. cuma satu amaran jer... kan org tengok kalau mkn tengkok ayam tu macam gelojoh jer....tak sesuai..padahal byk part lain yg boleh dimakan.....he3

    ReplyDelete
  7. eerrr suka mkn bahagian peha je.. bhgian lain slalunya trpaksa makan..hehe

    ReplyDelete
  8. tak reti mkn tengkuk ayam...huhu...

    ReplyDelete
  9. jarang gila makan tengkuk ayam. hmmm kadang2 terasa mcm geli HEHEHEHEHEHE

    ReplyDelete
  10. hahaha ena pun pernah dengar bnde yg sama, kalau makan tengkuk ayam, kepala jadi teleng.... apapun, ena pun suka ratah tengkuk ayam.. sedapkan sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. pesanan org dulu je ena. Gimme 5! sedap2

      Delete
  11. patut ada pertandingan kepada paling teleng. mesti awak akan menang.hahaha :P

    ReplyDelete
  12. abang makan tengkuk ayam..atas pelamin abang ok je :)

    tapi sebenarnya ada masalah gak..
    bila abang selalu makan tengkuk ayam ni, banyak la peniaga2 ayam merungut takde untung sebab abang beli tengkuk ayam je :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeke? wahh, tahniah2 :)
      hahaha, abang beli je sekor ayam senang

      Delete
  13. ehehehe, sama2 teleng kan sweetttt.. :D lawak laa u ni dear.. so sweet ^________^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha..sama2 teleng gitu :D Jumpa nanti lagi taw dear ^___^

      Delete
  14. he..he.. dulu sebelum kahwin, akak takut juga nak makan leher ayam sebab takut teleng time bersanding.. walau tak tahu pun apa kaitannya tengkuk ayam dengan teleng kepala..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. yelah akak, taktau apa kaitan ayam tu ;)

      Delete
  15. kak munna tak minat sgt makan leher ayam... tulang je pun yg ada.... tapi kalau tonkeng ayam suka je... lagi2 kalau tonkeng ayam madu

    ReplyDelete
  16. assalamualaikum...hehehe geli hati kan...;)

    ReplyDelete
  17. Aku tak tahu lak ada pantang larang cenggitu. Agagagaga. =D

    ReplyDelete
  18. ini ketegori entry hint nak kawen ke apa nih??hahahha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha..lambat lg nak kawen
      Tunggu abang azlan dulu ;)

      Delete

Hye Readers ❤

Komen anda sangat berharga. Komen yang mengarut etc akan di delete!!

Cepat atau lambat, In Shaa Allah, owner akan terjah ! =) Terima kasih drop komen.

Copyright © cik sukα taip Designed by azhafizah.com